Masz prawo do jasnej informacji o cenie - Biedronka z zarzutami od UOKiK
09.09.2025
Dnia 9 września 2025 r. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty spółce Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci sklepów Biedronka, w związku z niejasnym i mylącym prezentowaniem cen promocyjnych.
Podstawą podjętych przez Prezesa działań były sygnały napływające od konsumentów, którzy opisywali różne nieprawidłowości w zakresie oznaczeń cenowych w sieci sklepów Biedronka. Inspekcja Handlowa, przy udziale Inspektorów Dolnośląskiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej przeprowadziła kontrole w placówkach należących do Jeronimo Martins Polska. Inspektorzy w trakcie swoich działań zgromadzili obszerną dokumentację zdjęciową, przede wszystkim etykiet cenowych i wywieszek, prezentujących obniżki cenowe oferowane konsumentom. Analiza zebranego materiału dowodowego pozwoliła stwierdzić nieprawidłowości.
Działania przedsiębiorcy zakwestionowane przez UOKiK to głównie:
- nieczytelne lub niedostatecznie wyeksponowane informacje o najniższej cenie z ostatnich 30 dni – wymaganej zgodnie z dyrektywą Omnibus;
- mylące etykiety promocyjne (np. "1 + 1 gratis"), które sugerowały inną cenę jednostkową niż ta obowiązująca w rzeczywistości;
- trudności dla konsumentów w świadomym porównaniu ofert z powodu skomplikowanych formuł promocji i drobnego druku.
Jeśli zarzuty się potwierdzą na spółkę i jej trzech członków zarządu mogą zostać nałożone kary – odpowiednio do 10% rocznego obrotu firmy i do 2 milionów złotych dla każdej z osób fizycznych.
Szczegóły na stronie: https://uokik.gov.pl/ceny-promocyjne-biedronki-z-zarzutami-prezesa-uokik