W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

CYFRYZACJA W ADMINISTRACJI

1

Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD RP) jest to system, którego możliwości, budowa i oferowane funkcje realizują rzeczywiste potrzeby biznesowe polskiej administracji publicznej. Stworzony, rozwijany i utrzymywany przez NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy) dostarcza funkcje dostosowane do wymagań instytucji publicznych stając się standardem w elektronicznym zarządzaniu dokumentacją.

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Gdańsku rozpoczął wdrażanie ww. systemu, który usprawni wymianę korespondencji elektronicznej zarówno między urzędami, jak i komórkami organizacyjnymi wewnątrz naszej instytucji co z kolei przełoży  się na zredukowanie liczby wytwarzanych dokumentów papierowych.

Wzrost liczby wdrożeń EZD RP przyspiesza cyfryzację administracji.

Wdrożenie systemu EZD RP to duże przedsięwzięcie mające wpływ na organizację całej jednostki, w tym zmiany sposobu pracy. Niezbędne jest przygotowanie zarówno od strony technicznej (wyposażenie stanowisk pracy, punktów kancelaryjnych), jak i merytorycznej (przygotowanie odpowiednich zarządzeń, zmiana procedur wewnętrznych, konfiguracja systemu EZD).

Dzięki przychylności Pana Radosława Grychowskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Poznaniu pracownicy WIORiN w Gdańsku mogli pogłębić swoją wiedzę dotyczącą systemu EZD RP uczestnicząc w warsztatach szkoleniowych poprowadzonych przez administratorów tego systemu w Poznaniu Panią Joannę Madaj-Stróżyk oraz Pana Krzysztofa Sobotka. Prelegenci przedstawili nam korzyści wynikające z wdrożenia EZD RP w działaniu instytucji. Dzięki odzwierciedleniu w systemie informatycznym czynności wykonywanych przez urzędników, przekonaliśmy się, że ułatwia to szybsze przetwarzanie informacji, zmniejsza ryzyko błędów i pozwala na lepszą kontrolę nad dokumentacją.

 Bardzo dziękujemy Wojewódzkiemu Inspektorowi jego Zastępcy oraz wszystkim zaangażowanym pracownikom za to cenne doświadczenie, wsparcie w doskonaleniu tematu oraz za czas poświęcony na przekazanie swojej wiedzy. Dzięki Waszej bezinteresownej pomocy, zaangażowaniu i ogromnej życzliwości, wiele spraw stało się możliwych i przejrzystych. Współpraca miedzy Wojewódzkimi Inspektoratami to doskonała okazja do wymiany wiedzy, praktyk oraz wspólnego spojrzenia  na tematy zawodowe.

{"register":{"columns":[]}}