Tytuł/stanowisko: Inspektor ds. fitosanitarnych
Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa poszukuje kandydatów na stanowisko: Inspektor ds. fitosanitarnych w Oddziale Brzeg
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata
Opole, 5 grudnia 2025 roku
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
NA WOLNE STANOWISKO W SŁUZBIE CYWILNEJ
NA STANOWISKO: Inspektor (ds. fitosanitarnych) w Oddziale Brzeg
Nr BIP KPRM: 158081
Nazwa Urzędu: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu
Data ukazania się ogłoszenia: 13 listopada 2025 roku
Status: Nabór zakończony
Wyniki naboru: NABÓR ZAKOŃCZONY BEZ WYBORU KANDYDATA
Informacje o ofercie
Wymiar etatu: 1 etat
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu
45-853 Opole, ul. Wrocławska 172
Zakres obowiązków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Kontrole roślin, produktów roślinnych i przedmiotów pod kątem występowania agrofagów kwarantannowych, objętych środkami, regulowanych agrofagów niekwarantannowych (RAN) i innych, w tym pobieranie prób do badań laboratoryjnych pod kątem występowania tych agrofagów.
- Kontrole roślin, produktów roślinnych, przedmiotów w obrocie, podczas przemieszczania, pod kątem zaopatrzenia w odpowiednie dokumenty (paszport roślin, oznakowanie).
- Prowadzenie Urzędowego Rejestru Podmiotów Profesjonalnych, w tym kontrole podmiotów wpisanych do URPP.
- Obsługa fitosanitarna eksportu.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskie
Wymagania
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
- wykształcenie: średnie,
- znajomość przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
- znajomość przepisów z zakresu ochrony roślin, w tym aktów wykonawczych do ustaw,
- znajomość KPA,
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej,
- prawo jazdy kategorii B,
- umiejętność obsługi komputera,
- umiejętność pracy w zespole,
- nieposzlakowana opinia,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później; osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r,
wymagania dodatkowe:
- wykształcenie: wyższe, preferowane o profilu rolniczym, ogrodniczym lub pokrewnym,
- dodatkowym atutem będzie minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony roślin,
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym,
- znajomość przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej,
- rzetelność,
- odporność na stres i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
- własna inicjatywa,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność.
Wymagane dokumenty
dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- życiorys/CV i list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
- oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań niezbędnych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopie dokumentów potwierdzającego niepełnosprawność-w przypadku kandydatów/kandydatek, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego,
- oświadczenia o spełnieniu pozostałych wymagań dodatkowych,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
Benefity
co oferujemy:
- możliwość indywidualnego rozkładu czasu pracy - możliwość rozpoczynania pracy w innych – stałych – godzinach niż standardowy czas pracy,
- możliwość częściowego wykonywania pracy poza siedzibą urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z przełożonym (bez stałego, ciągłego charakteru),
- możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy, po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego,
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu,
- dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii, przerw świątecznych,
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- nagrody jubileuszowe,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- dofinansowanie do zakupu okularów korygujących wzrok lub szkieł kontaktowych do pracy przy komputerze,
- możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki,
- możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie,
- biuro umiejscowione w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną,
- stabilne zatrudnienie w jednostce administracji państwowej z wieloletnia tradycją,
- zatrudnienie w korpusie służby cywilnej na podstawie umowy o pracę bez okresu próbnego, pierwsza umowa – zawarta na okres 12 miesięcy,
- szkolenia i rozwój osobisty, możliwość uczestnictwa w ciekawych projektach i zespołach.
dostępność:
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Jako osoba ze szczególnymi potrzebami może Pani/Pan je zgłosić na etapie składania dokumentów.
- Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
- Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
- Jako osoba z niepełnosprawnością może Pani/Pan skorzystać z pierwszeństwa
w zatrudnieniu – należy złożyć wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.
warunki pracy:
warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie WIORiN Opole Oddział Brzeg, a rejon działania to teren województwa opolskiego, w szczególności gminy: Brzeg, Grodków, Lewin Brzeski, Lubsza, Olszanka, Skarbimierz,
- występuje wysiłek fizyczny, w tym dźwiganie (przemieszczanie ciężarów zgodnie z normą - pobieranie, przenoszenie prób),
- praca w terenie (pola uprawne, sady, lasy, magazyny, przedsiębiorstwa produkcyjne, sklepy, okolice zbiorników wodnych i rzek),
- praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, w tym w niekorzystnych warunkach atmosferycznych,
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- zagrożenie naciskami grup przestępczych,
- zagrożenie korupcją,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych i przeprowadzanie kontroli,
- praca wykonywana częściowo w biurze,
- praca umysłowa wykonywana w pozycji siedzącej,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca z wykorzystaniem urządzeń biurowych,
- praca na wysokości do 3 metrów,
- kontakt ze środkami ochrony roślin i nawozami, środkami wspomagającymi uprawę roślin, produktami pofermentacyjnymi, nawozami oznaczonymi napisem „NAWÓZ WE” oraz produktami nawozowymi UE,
- prowadzenie osobowego samochodu służbowego lub prywatnego do celów służbowych.
miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Biuro znajduje się w centrum miasta, z dogodnym dojazdem komunikacją publiczną. Usytuowane jest na parterze innego budynku użyteczności publicznej – Urzędu Miasta w Brzegu. Budynek posiada bariery architektoniczne dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Drzwi wejściowe główne w budynku A, w którym znajduje się biuro, są masywne, o utrudnionym sposobie otwierania.
Przemieszczanie się w terenie osobowym samochodem służbowym.
dodatkowe informacje:
- Jeśli zostanie Pani/Pan zakwalifikowana/y do kolejnego etapu, powiadomimy Panią/Pana o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podała Pani/Pan adresu
e-mail). - Oświadczenia prosimy podpisać odręcznie i wstawić datę ich sporządzenia.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadała Pani/Pan po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym prosimy dołączyć kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Prosimy nie przesyłać wszystkich dokumentów, które Pani/Pan uzna, że mogą pomóc w naborze. Prosimy o przesłanie tylko tych, których wymagamy lub zalecamy.
- Prosimy zwrócić uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – o rzetelną ocenę, czy odpowiada Pani/Panu taka praca.
- Złożone przez Panią/Pana dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail lub nr telefonu.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.77/4744619 wew. 37.
- Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dn. 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, informujemy o wprowadzonej Procedurze Zgłoszeń Wewnętrznych i Podejmowania Działań Następczych w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu, zamieszczonej na https://www.gov.pl/web/wiorin-opole/zgloszenia.
termin składania dokumentów:
do 24 listopada 2025 r. (decyduje data stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia oferty do urzędu)
miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa
ul. Wrocławska 172
45-835 Opole
Dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „ogłoszenie nr 158081”.
przetwarzanie danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa, z siedzibą w Opolu, przy ul. Wrocławskiej 172, 45-835 Opole.
Kontakt do Inspektora Ochrona Danych: in@opole.piorn.gov.pl
Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody.
Posiada Pani/Pan prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed cofnięciem zgody.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych i prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Oferty osób odrzuconych zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty objęcia stanowiska przez wybranego kandydata/kandydatkę. W terminie 14 dni od zakończenia naboru, na pisemny wniosek kandydata, dokumenty mogą zostać zwrócone za osobistym pokwitowaniem odbioru.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Katarzyna Magosz
- Telefon: 77 457 56 08
- Adres: Wrocławska 172, 45-835 Opole
- Pierwsza publikacja:
- 13.11.2025 00:03 Oktawiusz Milo
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Katarzyna Magosz
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| ogłoszenie nr 158081 Inspektor ds. fitosanitarnych w Oddziale Brzeg | 2.0 | 05.12.2025 12:24 Oktawiusz Milo |
| ogłoszenie nr 158081 Inspektor ds. fitosanitarnych w Oddziale Brzeg | 1.0 | 13.11.2025 00:03 Oktawiusz Milo |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP