Ogłoszenie nr 146899 /15 stycznia 2025 Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji
14.01.2025
Ogłoszenie nr 146899 /15 stycznia 2025 Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu
45-035 Opole ul. Nysy Łużyckiej 42
Ogłoszenie nr 146899 /15 stycznia 2025
Inspektor
Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji
#administracja publiczna #działalność inspekcyjna #środowisko
Umowa o pracę na czas zastępstwa
Liczba stanowisk pracy: 1
wymiar etatu: 1
Miejsce pracy: 45-231 Opole, ul. Oleska 125
Ważne do 25 stycznia 2025 r.
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
-
Prowadzi kontrole przestrzegania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i organy administracji w zakresie ochrony środowiska w celu sprawdzenia dotrzymywania obowiązków wynikających z mocy prawa i decyzji administracyjnych.
-
Współuczestniczy w rozpoznawaniu wniosków o interwencje z zakresu ochrony środowiska wpływających do wydziału inspekcji, w celu dokonania analizy przyczyn i ograniczenia negatywnych skutków dla środowiska naturalnego.
-
Prowadzi działania pokontrolne, w tym przygotowuje projekty wystąpień i zarządzeń pokontrolnych, decyzji administracyjnych oraz innych czynności wynikających z KPA w celu zapewnienia prawidłowości przestrzegania przepisów o ochronie środowiska.
-
Ewidencjonuje wyniki kontroli oraz wydane dokumenty w prowadzonych rejestrach i bazach danych w celu realizacji przepisów prawa oraz wytycznych organu nadrzędnego.
-
Współpracuje z innymi organami m.in. z organami Inspekcji Ochrony Środowiska, administracją publiczną oraz organami ścigania i sądami w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przepisów ochrony środowiska.
-
Wykonuje kontrole w oparciu o dokumenty, w tym automonitoringowe w zakresie szczególnego korzystania ze środowiska w celu wyeliminowania niezgodności z przepisami prawa.
-
Przygotowuje dane do sporządzania sprawozdawczości z wykonania zadań, podzadań oraz mierników dla układu zadaniowego budżetu oraz do planów kontroli Wydziału Inspekcji w celu realizacji wytycznych określonych przez GIOŚ oraz realizacji zadań z zakresu kontroli przestrzegania prawa ochrony środowiska.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
-
wykształcenie: średnie
-
Podstawowa znajomość przepisów o ochronie środowiska w szczególności: ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy Prawo wodne, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i przepisów wykonawczych do ustaw
-
Dyspozycyjność
-
Komunikatywność
-
Prawo jazdy kat. B
-
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
-
wykształcenie: wyższe w zakresie: inżynierii środowiska, ochrony środowiska, inżynierii chemicznej, nauk leśnych, rolnictwa, nauk biologicznych, nauk chemicznych, nauk o ziemi i środowisku
-
znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Co oferujemy
-
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
-
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
-
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
-
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
-
Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
Dostępność
-
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-
Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. większa czcionka w materiałach drukowanych).
-
Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
-
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
-
Praca w terenie oraz w siedzibie Urzędu.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
statycznym -związane głównie z pracą przy biurku i komputerze (czynności są wykonywane w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę).
dynamicznym - związane głównie z poruszaniem się po terenie urzędu oraz poza nim.
2.Praca jest wykonywana w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (praca w terenie bez względu na warunki atmosferyczne, w tym: kontrole instalacji przemysłowych, również w miejscach trudnodostępnych, kontrole interwencyjne prowadzone całodobowo).
3. Nietypowe godziny pracy (w tym możliwość dyżurów, praca zmianowa).
Praca na stanowisku wiąże się z: pracą na wysokości powyżej 3 m, wymaga pełnej sprawności psychoruchowej.
4. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
5. Zagrożenie korupcją.
6. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
7. Korzystanie z samochodu służbowego i środków komunikacji publicznej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Narzędzia pracy: zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe
Bariery architektoniczne: brak wind, brak drzwi o odpowiedniej szerokości, brak odpowiednio dostosowanych toalet, możliwość wystąpienia barier architektonicznych w terenie, konieczność poruszania się po schodach, skarpach, terenach zalewowych, polach.
Dostępność urzędu jest opisana pod adresem:
https://www.gov.pl/web/wios-opole/Dostepnosc
Dodatkowe informacje:
-
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
-
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
-
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
-
Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
-
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
-
Wymagane dokumenty należy składać/przesyłać w zamkniętej kopercie z oznaczeniem nadawcy i adresata z dopiskiem : "Ogłoszenie - nr ……… ”
-
Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą ich sporządzenia i własnoręcznym podpisem. WIOŚ w Opolu nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń ukazujących się na innych stronach internetowych oraz publikowanych w prasie, oprócz https://nabory.kprm.gov.pl i https://www.gov.pl/web/wios-opole/oferty-pracy
-
Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WIOŚ https://www.gov.pl/web/wios-opole/procedura-naboru
-
Osoby spełniające wymagania zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszone na postępowanie rekrutacyjne.
-
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: 77 777-07-85 lub 77 777-07-86, 77 777-07-00
-
Ponadto informujemy, że możliwe jest również przesłanie ofert pracy poprzez platformę ePUAP, na adres skrytki ePUAP Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu: /4dweg163m4/skrytka za pomocą pisma ogólnego do podmiotu publicznego z tytułem "Ogłoszenie nr …” załączając zdjęcia lub skany niezbędnych dokumentów oraz własnoręcznie podpisanych oświadczeń opatrzonych datą ich sporządzenia. Wszystkie dokumenty elektroniczne muszą być podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.
-
Informujemy, że Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Opolu znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/wios-opole/wewnetrzna-procedura-dokonywania-zgloszen-naruszen-prawa-i-podejmowania-dzialan-nastepczych
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
-
CV i list motywacyjny
-
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
-
Zapis w CV lub oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
-
Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
-
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
-
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
-
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
-
Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1
-
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
Aplikuj do: 25 stycznia 2025
W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 146899 " na adres:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu
ul. Nysy Łużyckiej 42
45-035 Opole
lub przez platformę ePUAP na adres skrytki ePUAP Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu: /4dweg163m4/skrytka z dopiskiem „Ogłoszenie nr … ” - decyduje data UPP.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
77 777-07- 85
77 777-07- 86
77 777 -07 00
Więcej o pracy na stronie urzędu: https://www.gov.pl/web/wios-opole
-
Dokumenty należy złożyć do: 25 stycznia 2025
-
Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
-
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
Administrator danych i kontakt do niego: Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Opolu przy ul. Nysy Łużyckiej 42.
-
Kontakt do inspektora ochrony danych: W sprawach związanych z danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez adres e-mail RODO@opole.wios.gov.pl lub listownie na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Nysy Łużyckiej 42, 45-035 Opole
-
Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru -
Informacje o odbiorcach danych: Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim.
-
Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji -
Uprawnienia:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
-
prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; -
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
-
Podstawa prawna przetwarzania danych:
-
art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
-
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
-
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
-
-
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. -
Inne informacje:
podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
--------------------------------------------------------------------------------
Informacja o wyniku naboru na ogłoszenie nr 146899 z dnia 15 stycznia 2025 r.
-
Data ogłoszenia: 15 stycznia 2025
-
Data wyniku: 05 lutego 2025
-
Status: koniec naboru
Nazwa stanowiska: Inspektor
Nazwa urzędu:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu
Adres urzędu:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu, ul. Nysy Łużyckiej 42, 45-035 Opole
Wyniki naboru:
nabór zakończony bez wyboru kandydatki/kandydata
Materiały
Zgoda do celów rekrutacjiZgoda_do_celów_rekrutacji.docx 0.01MB Oświadczenie do naborów
Nowe_oświadczenie_do_naborów_062023.docx 0.02MB Wycofanie zgody
wycofanie_zgody-1.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 14.01.2025 14:07 Marta Sierpińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wojciech Jarczak
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Ogłoszenie nr 146899 /15 stycznia 2025 Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji | 2.0 | 05.02.2025 12:27 Marta Sierpińska |
| Ogłoszenie nr 146899 /15 stycznia 2025 Inspektor Do spraw: kontroli podmiotów korzystających ze środowiska w Wydziale Inspekcji | 1.0 | 14.01.2025 14:07 Marta Sierpińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP