Inspektor Ochrony Danych Inspektorem Ochrony Danych [IOD] jest Piotr Szumko. Z IOD można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osób fizycznych pod adresem e-mail: iodo@girm.gov.pl .
Cele i podstawy przetwarzania Będziemy przetwarzać Państwa dane w związku z:
[art. 6 ust 1 lit a RODO] wyrażoną zgodą;
[art. 6 ust 1 lit b RODO] chęcią zawarcia umowy dotyczącej współpracy w celu realizacji zadań statutowych Administratora danych;
[art. 6 ust 1 lit c RODO] realizacją obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych;
[art. 6 ust 1lit e RODO] niezbędnością wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej;
[art. 9 ust 2 lit a RODO] wyrażoną zgodą wynikającą z inicjatywy osoby udostępniającej
[art. 9 ust 2 lit b RODO] wypełnieniem obowiązków w celu zabezpieczenia społecznego, wypełnieniem obowiązków i wykonywaniem szczególnych praw przez Administratora danych w dziedzinie prawa pracy;
[art. 9 ust 2 lit e RODO] dostępem do danych publicznie dostępnych;
[art.9 ust 2 lit g RODO] niezbędnością związaną z ważnym interesem publicznym.
Odbiorcy danych osobowych Państwa dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów
podwykonawcy, czyli Podmioty przetwarzające dane osób fizycznych:
firmy świadczące usługi hostingu serwerów;
dostawcy aplikacji wspomagających pracę Administratora danych;
firmy świadczące usługi BHP i audytowe;
inni Administratorzy danych:
firmy świadczące usługi prawne;
firmy świadczące usługi pocztowe, posiadające status operatora pocztowego;
podmioty medyczne, świadczące usługi z zakresu medycyny pracy;
firmy Ubezpieczeniowe;
firmy współpracujące w zakresie realizacji zadań statutowych Administratora danych.
Przekazywanie danych do Państw Trzecich [poza obszar Europejski Obszar Gospodarczy] Państwa dane mogą być przekazywane do Państw poza EOG. Transfer danych niezbędnych do świadczenia usług odbywa się na podstawie zatwierdzonych przez Komisję Europejską standardowych klauzul umownych, potwierdzających poziom bezpieczeństwa i poufności danych
Sposób zbierania danych osobowych Będziemy zbierać dane osób fizycznych w następujący sposób:
bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą;
przez Podmioty Trzecie w przypadku realizacji celów statutowych np. Państwowa Straż Rybacka, Straż Graniczna, Inspekcję Weterynaryjną;
za pośrednictwem plików cookies własnych.
Mechanizm cookies na stronie internetowej Strona https://www.gov.pl/girm wykorzystuje pliki cookies własne tylko w celu poprawnej konfiguracji serwisu, dopasowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika, rozpoznania urządzenia, lokalizacji. Nie wykorzystujemy plików cookies do pozyskiwania dodatkowych informacji o użytkowniku, nie przekazujemy żadnych informacji do podmiotów Trzecich.
Okres przechowywania danych Będziemy przetwarzać Państwa dane:
do czasu wycofania udzielonej zgody;
przez okres konieczny do realizacji danej sprawy, następnie przez okres wymagany przepisami prawa, jednak nie dłużej niż do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń;
otrzymane w związku z prowadzonym procesem rekrutacyjnym przez okres 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji lub w przypadku wyrażonej zgody na wykorzystanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji przez okres 9 miesięcy;
przez okres konieczny dla realizacji zadań statutowych;
za pośrednictwem plików cookies sesyjnych, które przechowywane są na urządzeniu końcowym do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki;
w związku z prowadzeniem monitoringu przez okres 30 dni.
Monitoring Celem prowadzenia monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w obszarze, w którym mieszczą się biura Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego oraz zapewnienie bezpieczeństwa mienia Skarbu Państwa.
Prowadzimy monitoring wizyjny z zapisem obrazu, który przechowywany jest przez okres 30 dni.
Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:
wejście do budynku, w którym mieszczą się biura Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego, poszczególne pomieszczenia i korytarze w przestrzeni ogólnodostępnej;
obszar wokół budynków w tym ciągi komunikacyjne, chodniki, parkingi;
Obszar objęty monitoringiem wizyjnym został oznaczony piktogramami wraz z informacją dotyczącą przetwarzania danych osób fizycznych.
Prawa osób, których dane dotyczą Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
żądanie dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, otrzymania ich kopii;
prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w sytuacji, gdy dane osobowe są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub Podmiot Przetwarzający;
prawo cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych [na adres Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa].
Informacja o wymogu podania danych osobowych Podanie danych osobowych jest:
dobrowolne, gdy wyrażacie Państwo zgodę na ich przetwarzanie, a zakres ich przekazania wynika z Państwa inicjatywy;
dobrowolne, gdy odwiedzacie Państwo stronę https://www.gov.pl/girm a ich zakres zależy wyłącznie od ustawień przeglądarki;
warunkiem koniecznym do zawarcia umowy, podjęcia współpracy, załatwienia sprawy, wydania pozwolenia lub przesłania odpowiedzi na zapytanie.