W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Złóż wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla gospodarstw domowych za 2023 rok lub za 2024 rok

Ogrzewasz swoje jednoosobowe gospodarstwo domowe głównie paliwem gazowym, a twój przeciętny miesięczny dochód nie jest wyższy niż 2100 zł?

Wchodzisz w skład wieloosobowego gospodarstwa domowego, ogrzewanego głównie paliwem gazowym, a przeciętny miesięczny dochód waszego gospodarstwa to nie więcej niż 1500 zł na osobę?

Jeśli tak, możesz złożyć wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla swojego gospodarstwa domowego przez internet.

Złóż wniosek

Informacje:

  • Wniosek dotyczy zwrotu podatku VAT za paliwo gazowe. Możesz otrzymać zwrot podatku VAT za paliwo gazowe, jeśli:

    • głównym źródłem ogrzewania twojego gospodarstwa domowego jest jedno z następujących źródeł:
      • kocioł gazowy,
      • bojler gazowy,
      • podgrzewacz gazowy przepływowy,
      • kominek gazowy zasilany paliwami gazowymi,
    • główne źródło ogrzewania zgłoszono do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
    • tworzysz jednoosobowe gospodarstwo domowe i twój przeciętny miesięczny dochód nie jest wyższy niż 2100 zł lub
    • wchodzisz w skład wieloosobowego gospodarstwa domowego, w którym przeciętny miesięczny dochód nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.

    Możesz złożyć wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla swojego gospodarstwa domowego, jeśli paliwo to dostarczono w okresie:

    • od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. lub
    • od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.

    Do wniosku dołącz opłaconą fakturę VAT za dostarczone paliwo i dowód jej opłacenia.

  • Każdy, kto:

    • ukończył 18 lat,
    • mieszka i przebywa w Polsce,
    • jest obywatelem Polski lub
    • jest cudzoziemcem, który ma:
      • zezwolenie na pobyt stały lub pobyt rezydenta,
      • status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,
      • zgodę na pobyt ze względów humanitarnych lub na pobyt tolerowany,
      • obywatelstwo państwa Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub Szwajcarii.
  • Nie składaj wniosku, jeśli:

    • tworzysz jednoosobowe gospodarstwo domowe, a twój przeciętny miesięczny dochód jest wyższy niż 2100 zł,
    • wchodzisz w skład wieloosobowego gospodarstwa domowego, w którym przeciętny miesięczny dochód jest wyższy niż 1500 zł na osobę,
    • twoje główne źródło ogrzewania nie zostało zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
    • nie masz zawartej umowy sprzedaży paliw gazowych lub umowy kompleksowej i nie jesteś odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.
    • Login z hasłem do profilu zaufanego lub e-bankowości i telefon komórkowy.
    • Dane do wniosku:
    • dane wszystkich członków twojego gospodarstwa domowego:
      • imię,
      • nazwisko,
      • numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości – jeśli ktoś nie ma numeru PESEL, adres gospodarstwa domowego,
    • dane kontaktowe – podaj, jeśli chcesz:
      • adres e-mail – aby otrzymać pocztą elektroniczną informację o przyznaniu refundacji podatku VAT,
      • numer telefonu – do kontaktu z urzędem,
    • numer rachunku bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, na który chcesz otrzymać zwrot podatku,
    • fakturę VAT i dowód  jej opłacenia – w opisie faktury musi znaleźć się informacja o okresie, w którym dostarczono paliwa gazowe,
    • informację o dacie otrzymania faktury i jej numer – jeśli złożysz wniosek w październiku 2024 roku lub później.
    1. Kliknij przycisk Złóż wniosek, który znajduje się u góry.
    2. System przekieruje cię na stronę logowania.
    3. Wybierz sposób logowania.
    4. Wypełnij wszystkie obowiązkowe pola formularza.
    5. System przekieruje cię do usługi e-podpis, w której sprawdzisz i podpiszesz wniosek elektronicznie.
    6. Możesz podpisać wniosek:
    • podpisem zaufanym,
    • podpisem osobistym (e-dowodem),
    • kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
    1. Kliknij Przejdź do podpisu i podpisz wniosek.
    2. Potwierdzenie otrzymasz na swoją skrzynkę Gov (ePUAP) od razu po wysłaniu wniosku. Znajdziesz je w folderze Wysłane.
  • Twój wniosek zostanie przekazany do urzędu gminy właściwej dla twojego gospodarstwa domowego.

  • Usługa jest bezpłatna.

  • Urząd rozpatrzy twój wniosek tak szybko, jak to możliwe i prześle ci informację na podany adres e-mail.

  • Jeśli:

    • masz pytania dotyczące wniosku, skontaktuj się z organem, który rozpatruje wniosek,
    • potrzebujesz pomocy technicznej, zadzwoń pod numer +48 42 253 54 55.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2024 14:50

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji

Instytucja odpowiedzialna za dokument: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

{"register":{"columns":[]}}