W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

National Experts in Professional Training (NEPT)

Program jest skierowany do doświadczonych pracowników administracji publicznej  (ekspertów), zajmujących się tematyką europejską. Staż może trwać od trzech do pięciu miesięcy – decyduje instytucja delegująca. Długość stażu nie może być zmieniona po złożeniu aplikacji.

Jako  miejsce stażu można wybrać dyrekcje generalne KE, ESDZ lub inne instytucje UE, umieszczone na liście instytucji przyjmujących stażystów NEPT dostępnej w formularzu aplikacyjnym.

Odbycie stażu NEPT stanowi okazję do pogłębienia wiedzy na temat wybranych polityk Unii Europejskiej, praktycznego poznania funkcjonowania UE oraz nawiązania kontaktów, mogących ułatwić udział w procesie rekrutacji do ESDZ i innych instytucji UE.
 

Początek stażu: 16 października 2025 r.
 

Zasady finansowania

Staże w KE są finansowane w całości przez instytucje delegujące pracownika na staż. Instytucje delegujące pracowników są zobowiązane do pokrycia kosztów diet, podróży oraz zakwaterowania, jak również do zapewnienia ciągłości wypłacania wynagrodzenia i opłacania ubezpieczenia społecznego oraz ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków, kalectwa i śmierci w okresie trwania całego stażu.

Kryteria:

  • zatrudnienie w administracji publicznej (umowa na czas nieokreślony lub określony),
  • dobra znajomość problematyki Unii Europejskiej,
  • bardzo dobra znajomość jednego z języków roboczych instytucji UE: angielskiego, francuskiego lub niemieckiego (w mowie i w piśmie),
  • kandydat nie brał wcześniej udziału w podobnym stażu w żadnej z instytucji Unii Europejskiej, nie był również ekspertem narodowym,
  • zakres obowiązków na zajmowanym przez kandydata stanowisku powinien być zbieżny z zakresem prac Dyrekcji Generalnej KE wskazanej/wskazanych w formularzu aplikacyjnym.

Zainteresowane urzędy przesyłają do MSZ zaakceptowane przez Dyrektora Generalnego zgłoszenie swojego kandydata na formularzu aplikacyjnym oraz jego CV w formacie EUROPASS (wypełnionym w jednym z języków: angielskim, francuskim lub niemieckim), w nieprzekraczalnym terminie 11 kwietnia 2025 r. na adres: ad.sekretariat@msz.gov.pl. Instytucja może zgłosić jednego kandydata. Wyboru kandydatów dokonuje komisja międzyresortowa, wyniki są zatwierdzane przez KSE a następnie przez instytucje europejskie.

Szczegółowe informacje na temat programu i rekrutacji poniżej.

Materiały

Szczegóły programu i rekrutacji - NEPT
NEPT.pdf 0.13MB
{"register":{"columns":[]}}