Powrót

Rekrutacja do bursy

11.04.2025

Kontynuacja pobytu w bursie i rekrutacja na wolne miejsca na rok szkolny 2025/2026

Podstawowe informacje:

  1. Bursa przyjmuje uczniów pobierających naukę poza miejscem stałego zamieszkania w publicznych szkołach artystycznych funkcjonujących w Opolu.
  2. Miejsce w bursie przyznaje się na rok szkolny.
  3. Do bursy przyjmowani są kandydaci na podstawie: deklaracji kontynuowania pobytu w bursie i wniosku o przyjęcie do bursy.
  4. Uczeń objęty opieką bursy w poprzednim roku szkolnym może złożyć deklarację kontynuowania pobytu, jeśli kontynuuje naukę w szkole artystycznej.
  5. Kandydat na wolne miejsce składa wniosek o przyjęcie do dyrektora bursy wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającym spełnianie kryteriów przyjęcia do bursy.
  6. Wzory wniosku, deklaracji i innych wymaganych dokumentów są udostępniane na stronie internetowej bursy (zakładka: Dla wychowanka - rekrutacja): https://www.gov.pl/web/bsaopole/rekrutacja-202526
  7. O przyjęcie do bursy może ubiegać się uczeń, jeśli jego stan zdrowia nie wymaga specjalistycznej opieki medycznej oraz nie zagraża zdrowiu i życiu własnemu oraz innym wychowankom.
  8. Rekrutacja kandydatów na wolne miejsca odbywa się w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
  9. O przyjęciu do bursy decyduje Komisja Rekrutacyjna, którą powołuje dyrektor bursy.
  10. Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych są publikowane w siedzibie placówki, zgodnie z ogłoszonym harmonogramem rekrutacji (zakładka: Dla wychowanka - rekrutacja 2025/26)
{"register":{"columns":[]}}