Rekrutacja do bursy
11.04.2025
Kontynuacja pobytu w bursie i rekrutacja na wolne miejsca na rok szkolny 2025/2026
Podstawowe informacje:
- Bursa przyjmuje uczniów pobierających naukę poza miejscem stałego zamieszkania w publicznych szkołach artystycznych funkcjonujących w Opolu.
- Miejsce w bursie przyznaje się na rok szkolny.
- Do bursy przyjmowani są kandydaci na podstawie: deklaracji kontynuowania pobytu w bursie i wniosku o przyjęcie do bursy.
- Uczeń objęty opieką bursy w poprzednim roku szkolnym może złożyć deklarację kontynuowania pobytu, jeśli kontynuuje naukę w szkole artystycznej.
- Kandydat na wolne miejsce składa wniosek o przyjęcie do dyrektora bursy wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającym spełnianie kryteriów przyjęcia do bursy.
- Wzory wniosku, deklaracji i innych wymaganych dokumentów są udostępniane na stronie internetowej bursy (zakładka: Dla wychowanka - rekrutacja): https://www.gov.pl/web/bsaopole/rekrutacja-202526
- O przyjęcie do bursy może ubiegać się uczeń, jeśli jego stan zdrowia nie wymaga specjalistycznej opieki medycznej oraz nie zagraża zdrowiu i życiu własnemu oraz innym wychowankom.
- Rekrutacja kandydatów na wolne miejsca odbywa się w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
- O przyjęciu do bursy decyduje Komisja Rekrutacyjna, którą powołuje dyrektor bursy.
- Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych są publikowane w siedzibie placówki, zgodnie z ogłoszonym harmonogramem rekrutacji (zakładka: Dla wychowanka - rekrutacja 2025/26)