Michał Gulczyński, doktorant na Uniwersytecie Bocconiego w Mediolanie.
Doktorant w dziedzinie polityki publicznej i administracji na Uniwersytecie Bocconiego w Mediolanie. Prowadzi badania na temat płci i demografii w polityce. Ukończył ekonomię międzynarodową i iberystykę w ramach Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim, studia wschodnioeuropejskie na Wolnym Uniwersytecie Berlińskim oraz europejskie studia interdyscyplinarne w Kolegium Europejskim w Natolinie. Zaangażowany w liczne projekty edukacyjne. Autor raportu „Przemilczane nierówności. O problemach mężczyzn w Polsce”.
Luka między kobietami a mężczyznami w edukacji
Streszczenie wystąpienia
Nierówności płci w wykształceniu to w młodym pokoleniu problem masowy, powstały w ostatnich 25 latach wraz z upowszechnieniem szkolnictwa wyższego. Dziś ponad połowa młodych Polek i niespełna jedna trzecia młodych Polaków ma wykształcenie wyższe. Różnice w wynikach między płciami pojawiają się jednak już w szkole. O ile średnie wyniki z matematyki i przedmiotów przyrodniczych są podobne, chłopcy znacząco gorzej radzą sobie z czytaniem. Ścieżki rozchodzą się już po podstawówce: w zeszłym roku liceum wybrało 55% dziewcząt i 31% chłopców. Do matury podeszło o 18% więcej kobiet niż mężczyzn. W prezentacji zostaną przedstawione możliwości działania aktywistów, naukowców i instytucji publicznych.
Materiały
Luka w edukacji między kobietami a mężczyznamiMichał_Gulczyński,_Luka_w_edukacji_między_kobietami_a_mężczyznami.pdf 0.27MB