W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podsumowanie spotkania w sprawie wariantów przebiegu DK25 Stopka - Tryszczyn

18.07.2025

9 lipca 2025 r. w Urzędzie Miejskim w Koronowie odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie rozbudowy DK25 na odcinku Stopka - Tryszczyn z obejściem m. Gościeradz. Mieszkańcy mieli okazję do zapoznania się z wariantami przebiegu nowej DK25. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Miejskiego, inwestora - Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy - oraz firmy opracowującej dokumentację projektową, czyli RODEN Road Design Polska.

DK25 Buszkowo - Mąkowarsko (stan aktualny)

WARIANT 1 (wariant zerowy)

Droga w wariancie nr 1 przebiega tak, jak obecnie, czyli przez m. Gościeradz. Początek rozbudowy zaczyna się na wysokości ul. Gościnnej, a jej koniec jest zlokalizowany ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. Na odcinku występują cztery skrzyżowania oraz dwie pary zatok autobusowych. Szerokość drogi wynosi 7 m z obustronnymi opaskami oraz poboczami. Na całym odcinku zaprojektowano ścieżkę dla pieszych i rowerów. 

WARIANT 2

Jest to wariant z obejściem m. Gościeradz od strony zachodniej i rozpoczyna się w okolicy ul. Gościnnej. Droga przebiega w zdecydowanej długości nowym śladem, a jej koniec podobnie jak w wariancie nr 1, zlokalizowany jest ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. 

Na odcinku występują trzy skrzyżowania oraz jedna para zatok autobusowych. Gościeradz jest skomunikowany przez dwa skrzyżowania z ul. Szkolną oraz przez nowe skrzyżowanie na końcu miejscowości. Ze względu na konieczność poprawy przejezdności, projekt zakłada poszerzenie drogi gminnej do 5,5 m. Konieczne jest także poszerzenie wlotu ul. Szkolnej na skrzyżowaniu ze starodrożem DK25. Od strony północnej starodroże będzie zakończone zawrotką. 

Na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Wyczółkowo zaprojektowana jest droga dojazdowa po prawej stronie DK25, obsługująca przyległe tereny. 

Dodatkowo jest zaprojekowana przebudowa ul. Szkolnej od skrzyżowania z nowym przebiegiem DK25 do skrzyżowania ze starodrożem. Na pozostałym odcinku droga krajowa przebiega po istniejącym śladzie. Na odcinku przez Gościeradz oraz za tą miejscowością do końca trasy ujętej w opracowaniu, zaprojektowano przebudowę oraz budowę drogi dla pieszych i rowerów. Pozostałe zagospodarowanie w m. Gościeradz pozostaje bez zmian. 

WARIANT 3

Jest to wariant z obejściem m. Gościeradz od strony wschodniej. Rozpoczyna się od okolic ul. Gościnnej. Droga w tym wariancie przebiega w znacznej mierze po nowym śladzie, kończąc się ok. 150 m przed skrzyżowaniem z ul. Pogodną. Na odcinku występują trzy skrzyżowania oraz jedna para zatok autobusowych. 

Skomunikowanie m. Gościeradz przewidziane jest przez dwa skrzyżowania - z ul. Strumykową oraz ul. Wyczółkowo. W związku z tym konieczna jest przebudowa ww. dróg gminnych na odcinku od nowego przebiegu DK25 do starodroża DK25. 

Na odcinku od ul. Strumykowej do ul. Wyczółkowo zaprojektowana jest droga dojazdowa, po lewej stronie DK25, obsługująca przyległe tereny wraz z niezbędnymi połączeniami lokalnymi. 

Na pozostałym odcinku DK25 przebiega po istniejącym śladzie z korektą geometrii, wymaganą obowiązującymi przepisami. 

W tym wariancie droga dla pieszych i rowerów jest poprowadzona do ul. Gościnnej, wzdłuż nowej DK25, a następnie przechodzi przepustem pod DK25 i łączy się z istniejącą już ścieżką rowerową. 

Co dalej

Dziękujemy zainteresowanym mieszkańcom za udział w spotkaniu i dyskusję. Na uwagi do zaprezentowanych wariantów czekamy do końca lipca. Można je zgłaszać mailowo lub pocztą tradycyjną na adres Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy (zakładka Kontakt). Do końca sierpnia planujemy rozpatrzyć wszystkie zgłaszane uwagi i wnioski. Następnym krokiem będzie złożenie na ręce Burmistrza Koronowa wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, co planujemy zrobić jeszcze w tym roku. 

Materiały

DK25 Stopka - Tryszczyn - Plan orientacyjny
DK25​_ORIENTACJA.pdf 1.72MB
DK25 - drogi druk W1
DK25​_DROGI​_DRUK​_W​_1.pdf 7.11MB
DK25 - drogi druk W2
DK25​_DROGI​_DRUK​_W​_2.pdf 7.02MB
DK25 - drogi druk W3
DK25​_DROGI​_DRUK​_W​_3.pdf 7.07MB
Legenda
LEGENDA.pdf 0.10MB

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}