Poszerzamy Obwodnicę Trójmiasta - zmiana organizacji ruchu
10.09.2025
Od 15 września do 6 października br. na blisko 350-metrowym odcinku trójmiejskiej obwodnicy w ciągu S6, między węzłami Gdańsk Kowale i Gdańsk Południe, wprowadzimy przekrój 2+1. W ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) na wysokości węzła Gdańsk Południe poszerzymy S6 do przekroju trzypasowego (2x3).
Harmonogram zmian
- 15-22 września: w kierunku Szczecina i Gdyni dostępne będą dwa pasy, a jeden w stronę Łodzi/A1 (2+1);
- 23-28 września: przekrój po dwa pasy w obu kierunkach (2x2),
- 29 września - 6 października: w kierunku Szczecina i Gdyni dostępny będzie jeden pas, a dwa w stronę Łodzi/A1 (2+1).
Prace na Obwodnicy Trójmiasta
Roboty, które przeprowadzimy na Obwodnicy Trójmiasta, to kolejny etap budowy OMT. Na odcinku S6 w obrębie węzła Gdańsk Południe prace zrealizujemy pod ruchem. W czasie trzech tygodni dostosujemy dotychczasowy przekrój (2x2) do nowego układu z trzema pasami w obu kierunkach.
W związku z postępem prac na węźle Gdańsk Południe tam również zmieniona zostanie organizacja ruchu. Więcej o tym piszemy na naszej stronie.
Roboty między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe cały czas prowadzimy intensywne prace na trasie głównej. Ponadto kontynuujemy prace na węźle Żukowo na połączeniu obu odcinków OMT. W tym miejscu obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Kontynuujemy roboty na samym węźle Żukowo, głównie w kierunku Lnisk, gdzie DK7 połączy się z obwodnicą Żukowa. W obszarze węzła Lublewo Gdańskie kończymy obiekty inżynierskie i układamy masę bitumiczną. W najbliższych tygodniach uruchomimy już w docelowym kształcie drogę wojewódzką nr 221, gdzie obecnie funkcjonuje bajpas. Trwają prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Widlino. Na MOP-ie trwają prace bitumiczne oraz roboty wykończeniowe przy węzłach sanitarnych.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch z mocno obciążonej, istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Z kolei obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł, a dofinansowanie z UE wynosi nieco ponad 1 mld zł.