W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Doświetlimy przejścia dla pieszych na DK78 Niezdara – Boguchwałowice

24.02.2025

13 ofert wpłynęło w przetargu na poprawę bezpieczeństwa pieszych w miejscowościach Niezdara, Tąpkowice, Mierzęcice, Przeczyce, Nowa Wieś i Boguchwałowice. Dziesięciu wykonawców zmieściło się w kwocie, jaką zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie przedsięwzięcia. Ofertę z najniższą ceną, nieco ponad 800 tys. zł, złożyła firma ETEC z Zawiercia.

Zwiększymy również bezpieczeństwo pieszych przy szkołach oraz przy dojściach do przystanków autobusowych

Przystępujemy do weryfikacji złożonych ofert. Kryterium ich oceny stanowią: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (do 40 proc. za przedłużenie jej o maksymalnie 4 lata). Wymagany minimalny okres gwarancji jakości dla tego zamówienia to 2 lata.

Zakres zadania

Doświetlonych zostanie łącznie 19 przejść dla pieszych w miejscowościach Niezdara, Tąpkowice, Mierzęcice, Przeczyce, Nowa Wieś i Boguchwałowice (w dwóch ostatnich lokalizacjach będą także strefy przejściowe oświetlenia). Ponadto wybudowany zostanie chodnik o długości 135 m jako dojście do przejścia w Boguchwałowicach. Zadanie realizowane będzie w systemie Projektuj i buduj. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 6 miesięcy (od podpisania umowy) na ukończenie inwestycji.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK) pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.

{"register":{"columns":[]}}