W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jedziemy nową jezdną DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym

19.02.2025

To już trzeci odcinek DK91, gdzie udostępniamy przebudowaną jezdnię. Od 8 stycznia kierowcy korzystają już z jednej jezdni pomiędzy Siedlcem Dużym a Koziegłowami, a od 21 stycznia pomiędzy Częstochową a Nową Wsią. Na 14,5 km DK91 trwają prace budowalne, a łączna wartość umów na roboty to 296 mln zł.

Fotografia przedstawia drogę w trakcie budowy lub remontu. Na pierwszym planie widoczny jest znak zakazu wjazdu z napisem "Nie dotyczy pojazdów budowy". Droga jest oznaczona żółtymi liniami, a na środku jezdni ustawione są pachołki ostrzegawcze. Po prawej stronie drogi znajduje się las, a po lewej stronie widać inne znaki drogowe oraz barierki ochronne. Na dalszym planie widoczne są znaki ograniczenia prędkości do 50 km/h oraz znak informujący o zwężeniu jezdni.

Przełożenie ruchu na nową jezdnię pozwala na kontynuowanie prac na jezdni w kierunku Katowic. Obecnie na wszystkich trzech odcinkach prace wykonywane są na jezdni w kierunku Częstochowy.

Zawada – Siedlec Duży

W lutym 2024 r. podpisaliśmy umowę o wartości ponad 120 mln zł na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka DK91 pomiędzy Zawadą a Siedlcem Dużym. Projekt realizuje konsorcjum firm NDI oraz NDI Sopot. Planowane zakończenie prac to marzec 2026 r. Prace postępują zgodnie z harmonogramem. Po udostępnieniu ruchu na jezdni w kierunku Częstochowy, wykonawca otworzy front robót na jezdni przeciwnej (w kierunku Podwarpia).

Siedlec Duży – Koziegłowy

Inwestycję od lipca 2023 r. realizuje firma PORR, a koszt przebudowy tego 4,4-kilometrowego odcinka wyniesie 84 mln zł. Od 8 stycznia ruch dwukierunkowy odbywa się po jezdni w kierunku Częstochowy (na razie po warstwie wiążącej nawierzchni). Zaawansowanie prac osiągnęło ok. 50 proc. Ponad połowa ekranów akustycznych została już wybudowana, a prace nad budową kanalizacji odwodnieniowej są na półmetku. Kontynuowane są również prace przy budowie i przebudowie instalacji kolidujących z inwestycją. Obecnie rozbierana jest stara konstrukcja jezdni w kierunku Katowic. Umowny termin zakończenia prac przypadał na koniec listopada 2024 r. W związku z wystąpieniem nieprzewidzianych robót, m.in. konieczności rozbiórki nawierzchni klinkierowej, podbudowy betonowej oraz gruntów skalistych, termin realizacji zadania zostanie formalnie wydłużony do lipca 2025 r. 

Częstochowa – Nowa Wieś

Przebudowę tego 4,6-kilometrowego odcinka realizuje firma PORR. Umowę o wartości ponad 95 mln zł podpisaliśmy 25 lipca 2023 r. Obecnie, po podpisaniu aneksu terminowego, zakończenie robót przypada na maj 2025 r. Jednakże już teraz wykonawca zapowiada złożenie kolejnych roszczeń terminowych, wskazując, że do zakończenia kontraktu powinno dojść pod koniec III kwartału 2025 r. O tym czy i ewentualnie, o ile zostanie wydłużony kontrakt, będzie wiadomo po rozpatrzeniu tego roszczenia. Od przełożenia ruchu na nową jezdnię (21 stycznia), wykonawca prowadzi rozbiórkę istniejącej konstrukcji drogi oraz roboty ziemne na jezdni w kierunku Katowic.

Przekrój docelowy

  • klasa techniczna – droga główna ruchu przyspieszonego (GP) 
  • przekrój poprzeczny – 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)  
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m  
  • szerokość pasa awaryjnego – 1,5 m 
{"register":{"columns":[]}}