W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kto zaprojektuje rozbudowę drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu?

03.12.2021

Ogłaszamy postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji dla rozbudowy drogi ekspresowej S1 o długości około 2,3 km w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor.

Zdjęcie lotnicze autostrady A1 w Mszanie. Na zdjęciu widoczny wiadukt w ciągu autostrady, pod którym przechodzi drogowa łącznica węzła w Mszanie. W górnej części fotografii widoczny wiadukt, którego konstrukcję nośną stanowią dźwigary łukowe, w ciągu drogi wojewódzkiej 933.

Lokalizacja inwestycji  

Zadanie zlokalizowane jest w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu pomiędzy ul. Inwestycyjną a węzłem Jęzor (bez węzła). Z zakresu projektowania wyłączony został odcinek o długości około 450 m, obejmujący wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami, który został przebudowany w latach wcześniejszych.

Cel 

Podstawowe cele inwestycji to dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcji drogi i obiektów mostowych do nośności 115 kN/oś. Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego, warunków komunikacyjnych i środowiskowych. 

Najważniejsze wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń 

Należy zaprojektować przebudowę drogi ekspresowej S1 na przedmiotowym odcinku, przy spełnieniu następujących wymagań minimalnych: 

  • klasa techniczna drogi – S, 
  • prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
  • przekroje poprzeczne – 2 x 2 pasy ruchu, 
  • szerokość pasa ruchu – 3,50 m, 
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m, 
  • szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub więcej, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń BRD lub ochrony środowiska, 
  • skrajnia drogi – nie mniejsza niż 4,70 m, 
  • dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115 kN/oś, 
  • kategoria ruchu – KR7. 

Termin realizacji zamówienia

Wymagamy, aby dokumentacja została zrealizowana do 15 miesięcy od daty podpisania umowy. Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzieleniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych. 

Kryteria wyboru oraz termin składania ofert   

Kryterium oceny ofert stanowi cena (60 proc.) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (40 proc.). Otwarcie ofert wyznaczono na 17 stycznia 2022 r. Dokumentacja postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej: https://gddkia.eb2b.com.pl.  

Źródło finansowania  

Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 

{"register":{"columns":[]}}