W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Niebawem rozpoczniemy przebudowę wiaduktu tramwajowego w Będzinie

27.07.2023

29 lipca Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadzi zastępczą komunikację autobusową dla linii tramwajowej nr 22, na odcinku Czeladź Dworzec - Będzin Rondo. To zaś umożliwi firmie Primost Południe z Będzina rozpoczęcie przebudowy wiaduktu tramwajowego w sąsiedztwie DK94 nad DK86.

Przebudowa wiaduktu tramwajowego nad DK86 w Będzinie

Organizacja ruchu na czas robót

W pierwszej kolejności rozebrane zostanie torowisko na obiekcie, co nie będzie powodowało utrudnień w ruchu drogowym. Pierwsze zmiany organizacji ruchu na DK86 planujemy 7 sierpnia br., kiedy to wyłączymy z ruchu lewe pasy ruchu, aby przygotować przejazdy pomiędzy jezdniami. Przewidujemy, że powinno to potrwać maksymalnie do dwóch dni. Termin rozpoczęcia wprowadzania nowej organizacji ruchu uzależniony jest jednak do wystąpienia dogodnych warunków atmosferycznych. Potrzebujmy dwóch dni dobrej, bezopadowej pogody. Rozpoczęcie robót zasadniczych pociągnie za sobą zmiany w organizacji ruchu na DK86. Wyłączona zostanie jedna jezdnia, a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h, a na przejazdach na druga jezdnię do 40 km/h. W międzyczasie przebudujemy podporę środkową (przy wyłączeniu z ruchu lewych pasów DK86) oraz podpory skrajne (przy wyłączeniu z ruchu prawych pasów DK86). O planowanych zmianach w organizacji ruchu będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem. Zakończenie prac powinno nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku.

Celem inwestycji

Zwiększymy skrajnię drogową pod obiektem nad DK86 w Będzinie. Pozwoli to na usunięcie ograniczenia wysokości dla pojazdów przejeżdżających pod wiaduktem tramwajowym. Aktualnie posiada on nienormatywną skrajnię pionową (wolną przestrzeń nad drogą, która przeznaczona jest do prowadzenia ruchu pojazdów, ich zatrzymywania się lub postoju). Pomimo istniejącego oznakowania zakazującego wjazdu pod obiekt pojazdów wyższych niż 3,8 lub 3,9 m (w zależności od kierunku ruchu) kilkukrotnie doszło do uszkodzeń jego konstrukcji przez pojazdy o wysokości większej niż dopuszczonej znakami. Po przebudowie, obejmującej m.in. wykonanie nowych podpór i konstrukcji nośnej, minimalna skrajnia pod obiektem będzie już zgodna z obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi, czyli 4,7 m wysokości.

Zakres i czas realizacji zamówienia

Umową na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj podpisaliśmy 13 lipca 2022 r. z umownym terminem zakończenia przypadającym 13 stycznia 2024 r.  W tym czasie wykonawca ma za zadanie opracować dokumentację formalną i projektową, uzyska niezbędne zgody i uzgodnienia formalno-prawe, wykonać cały zakres prac i przywrócić docelową organizację ruchu.

Źródło finansowania

Wartość umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych to około 3,5 mln zł, a inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}