W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projektujemy rozbudowę drogi ekspresowej S1 pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami

01.06.2022

Podpisaliśmy dwie umowy na zaprojektowanie rozbudowy drogi ekspresowej S1 o długości 5 km. Ich łączna wartość to prawie 3,7 mln zł. Całość prac projektowych powinna się zakończyć w październiku 2023 r.

Łącznica węzła drogowego w ciągu S1.

Dwie umowy - jeden wykonawca

Pierwsza umowa dotyczy odcinka o długości około 2,3 km w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor. Druga natomiast odcinka o długości ok. 2,7 km zaczynającego się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończącego się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. To kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. 

Projekt przebudowy obu odcinków zrealizuje biuro projektowe Mosty Katowice. Wartość umowy dla pierwszego odcinka wynosi 1 790 880 zł, a dla drugiego 1 876 980 zł.

Ulica Inwestycyjna (Sosnowiec) - węzeł Jęzor (Sosnowiec)

Zadanie zlokalizowane jest w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu pomiędzy ul. Inwestycyjną a węzłem Jęzor. Z zakresu projektowania wyłączony został odcinek o długości około 450 m, obejmujący wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami. Został on przebudowany we wcześniejszych latach.

Węzeł Jęzor (Sosnowiec) - węzeł Brzęczkowice (Mysłowice) 

Inwestycja znajduje się we wschodniej części województwa śląskiego, na terenie miast Sosnowiec, Mysłowice oraz Jaworzno w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S1.

Termin realizacji zamówienia 

Dokumentacja projektowa dla pierwszego odcinka ma powstać w ciągu 15 miesięcy, a dla drugiego odcinka w ciągu 16 miesięcy od daty podpisania umowy.  Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie GDDKiA na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.

Cel

Podstawowe cele inwestycji to dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcji nawierzchni i obiektów mostowych do nośności 11,5 t/oś. Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem drogowym. Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego, podniesienia komfortu podróży i poprawy warunków środowiskowych.

Najważniejsze wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń na S1

 Należy zaprojektować przebudowę drogi ekspresowej S1 przy spełnieniu następujących wymagań minimalnych:   

  • klasa techniczna drogi - S,   
  • przekroje poprzeczne: 2x2 pasy ruchu dla odcinka ul. Inwestycyjna - węzeł Jęzor oraz 2x3 pasy ruchu dla odcinka węzeł Jęzor - węzeł Brzęczkowice, 
  • szerokość pasa ruchu - 3,5 m,   
  • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m,   
  • szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub więcej, jeżeli wynika to z warunków usytuowania urządzeń BRD lub ochrony środowiska,   
  • skrajnia drogi - nie mniejsza niż 4,7 m,   
  • dopuszczalne obciążenia nawierzchni - 11,5 t/oś.

Źródło finansowania  

Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

{"register":{"columns":[]}}