W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przejazd transportu maszyny TBM przez województwo śląskie

11.11.2022

W nocy z 12 na 13 listopada przed godziną 3:00 kolumna pojazdów powinna opuścić województwo opolskie i kontynuować przejazd autostradą A4 w województwie śląskim. Po 30 kilometrach konwój z elementami maszyny TBM dojedzie na parking przy byłym Placu Poboru Opłat Żernica w Gliwicach, gdzie zaplanowano jego dzienny postój.

Przejazdu transport maszyny TBM przez województwo śląskie.

Następny etap przejazdu rozpocznie się 13 listopada (niedziela) około godziny 22:00 i będzie trwał aż do dotarcia do następnego miejsca postoju wyznaczonego na MOP Woźniki, co planowane jest w godzinach porannych 14 listopada (poniedziałek). Z przejazdem po tym odcinku wiążą się największe utrudnienia w województwie śląskim. Już 10 listopada (czwartek) została wyłączona z ruchu łącznica węzła Sośnica Gliwice na relacji A4 z kierunku Wrocławia w kierunku A1 do Łodzi. Jej wyłączenie z ruchu spowodowane było koniecznością demontażu kolidującej z transportem infrastruktury autostrady, między innymi jej oświetlenia. Objazd wyznaczono łącznicami węzła w kierunku Gliwice a dalej w kierunku Łodzi. Usunięcie tej zmiany organizacji ruchu nastąpi 16 listopada (środa).

Ostatni etap będzie obejmował przejazd autostradą A1 od Woźnik do granic województw śląskiego i łódzkiego. Ten odcinek trasy będzie miał długość około 60 km. Rozpoczęcie przejazdu powinno nastąpić 15 listopada (wtorek) około godziny 22:00. Wyjazd z województwa śląskiego szacujemy 16 listopada (środa) w okolicach godziny 5:00.

Kierowco! Zaplanuj swoją podróż, analizując korzyści wynikające z wykorzystania alternatywnych tras

Pomimo że transport będzie się odbywał wyłącznie w godzinach nocnych, pomiędzy 22 a 6, na trasie przejazdu wystąpią pewne utrudnienia. Będzie to związane m.in. z czasową koniecznością poruszania się pojazdów za kolumną transportową, która będzie jechała z prędkością 10 km/h, całą szerokością jezdni, czy wyznaczeniem lokalnych objazdów. W przypadku pojawiania się zatorów kolumna transportowa będzie zatrzymywana w dogodnym miejscu celem rozładowania spiętrzenia pojazdów, a następnie przejazd będzie kontynuowany. W czasie przejazdu transportu inne pojazdy nie będą mogły poruszać się wzdłuż konwoju. Utrudnienia mogą również pojawić się na węzłach autostradowych w momencie przejazdu transportu w ich okolicach. Na czas przejazdu kolumny transportowej ruch na łącznicach włączeniowych do autostrady będzie wstrzymany.

Zabezpieczenia na czas przejazdu

Konwoje będą posiadać specjalistyczne zabezpieczenie. Będą to m.in. tablice VMS (znaki zmiennej treści), mobilne poduszki zderzeniowe za kolumną, pilotów kierujący ruchem oraz asystę Policji. Również na stacjonarnych znakach zmiennej treści, umieszczonych wzdłuż autostrady A4, będą wyświetlane informacje o utrudnieniach.

Trasa przejazdu

Ładunki rozpoczną podróż po drogach województwa opolskiego, następnie przez województwa śląskie, łódzkie, mazowieckie i lubelskie dotrą na miejsce budowy na Podkarpaciu. Transport pojedzie m.in. autostradą A4, dalej przez węzeł Gliwice Sośnica wjedzie na A1, a następnie poruszał się będzie S8 w kierunku Warszawy. Dalej mostem w ciągu S2, gdzie przekroczy Wisłę i na S17 w kierunku Lublina. Stąd skieruje się na S19 i w okolicach Rzeszowa na obecną DK19, aby dotrzeć na plac budowy odcinka szlaku Via Carpatia.

Zachowaj ostrożność!

Tak dużych elementów jeszcze po polskich drogach nie przewożono. Apelujemy do wszystkich kierowców o ostrożność i stosowanie się do znaków oraz wprowadzanej na czas przejazdu zmienionej organizacji ruchu. Więcej na temat tego transportu można przeczytać na naszej stronie internetowej.

{"register":{"columns":[]}}