W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczynamy budowę nowego mostu na Młynówce w ciągu DK52 w Kobiernicach

30.03.2022

Wykonawca w ramach robót zbuduje nowy obiekt inżynierski wraz z wyposażeniem oraz kierujące do niego dojazdy. Przebudowana zostanie sieć telekomunikacyjna oraz kanalizacja deszczowa. Wykonane zostanie też oznakowanie poziome. 

Fotografia z poziomu terenu prac budowlanych. Ruch drogowy na jedno jezdniowej drodze odbywa się lewym pasm. Na prawym pasie trwają prace rozbiórkowe.

Prace obejmą również roboty przygotowawcze oraz wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania budowy. Rozebrana zostanie istniejąca kładka dla pieszych oraz obiekt mostowy wraz z nawierzchnią. Zamontowana została już tymczasowa kładka dla pieszych, która wykorzystywana będzie do momentu oddania docelowego obiektu. 

Zakres robót 

28 marca wyłączyliśmy z użytkowania połowę jezdni mostu - pas w kierunku Bielska-Białej. Naprzemienny ruch drogowy w obu kierunkach odbywać się będzie po drugim pasie w kierunku Kęt. Sterować nim będzie akomodacyjna drogowa sygnalizacja świetlna. Zakładamy, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać przez ok. tydzień. W tym czasie wykonane zostaną prace polegające na poszerzeniu jezdni i istniejącego chodnika.  

Następnie wprowadzimy kolejny etap robót, w którym wyłączony z ruchu zostanie pas w kierunku Kęt. W tym okresie będą już prowadzone prace zasadnicze, związane z rozbiórką i budową połowy obiektu mostowego. Przewidujemy, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do końca maja br., aż do zakończenia prac na pasie jezdni w kierunku Bielska-Białej. Następnie przystąpimy do rozbiórki i budowy pozostałej części obiektu. W czasie trwania prac na obiekcie ruch pieszy będzie odbywał się po wybudowanej tymczasowej kładce.

Umowa 

Umowę na realizację inwestycji o wartości ponad 1,6 mln zł podpisaliśmy 22 grudnia 2021 r. z Zakładem Budowlanym MOST-BUD. Nowy obiekt inżynierski powstanie w ciągu 10 miesięcy w miejscu istniejącego mostu i kładki dla pieszych. 

Cel 

Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (zarówno kierowców, jak i pieszych) oraz zapewnienie należytej nośności przeprawy. Dodatkowo zostaną przebudowane istniejące urządzenia uzbrojenia terenu i dojazdy do obiektu. Zbudowane zostaną też umocnienia brzegów rzeki.

Parametry techniczne nowego mostu  

Długość całkowita nowego obiektu wraz ze skrzydłami wyniesie 13 m, a szerokość 14,4 m. Most posiadać będzie dwa pasy ruchu oraz chodnik o szerokości 3,5 m po prawej stronie i 2,5 m po lewej stronie. Nowy obiekt zaprojektowano jako konstrukcję jednoprzęsłową, żelbetową z wykorzystaniem prefabrykatów w kształcie litery C. Jako schemat statyczny przyjęto ramownicę otwartą dołem o rozpiętości teoretycznej 4,88 m. W przekroju podłużnym wykorzystano 11 prefabrykatów o szerokości 100 cm. Pozostałe obie skrajne części obiektu zaprojektowano jako monolityczne nad prefabrykatami tworzące płytę zespalającą. Skrajne części monolitycznie połączono ze skrzydłami. Posadowienie podpór zaprojektowano jako bezpośrednie z wykorzystaniem zespolonych z ławami fundamentowymi ścianek szczelnych z grodzic stalowych. Skarpa pod obiektem oraz stożki nasypowe zostaną umocnione.  

Źródło finansowania   

Zamówienie jest finansowane ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.  

{"register":{"columns":[]}}