W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Studenci Politechniki Śląskiej na budowie S1 Przybędza - Milówka

15.06.2022

Kolejny raz w tym roku gościliśmy studentów Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Studenci Wydziału Budownictwa, a zarazem członkowie drogowego Studenckiego Koła Naukowego TarMac, poznali praktyczne aspekty budowy obejścia Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1.

 Studenci Politechniki Śląskiej w drążonym tunelu drogowym na S1 w czasie trwania prac przy zabudowie obudowy wstępnej na przodku tunelu.

Wyjątkowy charakter tej inwestycji, w szczególności jej położenie w górski terenie, liczba, wielkość i rodzaj obiektów inżynierskich, dają możliwość wzbogacenia wiedzy akademickiej o szeroki wachlarz bezcennej wiedzy praktycznej. Możliwość praktycznego zapoznania się z aktualnie stosowanymi technologiami przy budowie infrastruktury komunikacyjnej z pewnością zaowocuje w dalszym etapie edukacji, a także w późniejszym etapie pracy zawodowej. Jak wskazuje opiekun grupy, dr inż. Marcin Grygierek, możliwość praktycznego zapoznania się z realizowanymi inwestycjami wpisuje się w wieloletnią tradycję wspierania przez GDDKiA procesu edukacji nowych pokoleń inżynierów budownictwa infrastrukturalnego. To nie jedyny wkład GDDKiA w edukację przyszłych inżynierów oraz w efektywne wykorzystane potencjału polskich uczelni technicznych. W czerwcu br. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił II edycję Konkursu pod nazwą Innowacje w drogownictwie.

S1 Przybędza - Milówka 

Budowany odcinek drogi ma długość 8,5 km i będzie posiadała przekrój jedno- i dwujezdniowy. Ponad połowę jego długości stanowią obiekty inżynierskie. W ramach kontraktu zostaną wydrążone dwa dwunawowe tunele drogowe. Jeden w masywie Barania o długości ok. 830 m, drugi w masywie Białożyński Groń o długości ok. 1000 m. Ponadto wybudowane zostaną: estakada nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona w Węgierskiej Górce o długości ok. 940 m oraz siedem obiektów inżynierskich. Rozbudowane zostaną również węzły Przybędza i Milówka. 10 października 2019 r. konsorcjum firm Mirbud, Kobylarnia oraz Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż rozpoczęło realizację tej inwestycji. Obecnie zaawansowanie robót sięga ponad 40 proc., a wykonawca deklaruje zakończenie tej inwestycji w III kwartale 2024 r. 

{"register":{"columns":[]}}