W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tarnowskie Góry zyskają nowy chodnik przy DK11

02.06.2025

Wojewoda Śląski zezwolił na budowę chodnika o długości ponad 800 metrów, zatoki autobusowej, oświetlonych przejść dla pieszych oraz oświetlenia ulicznego w ciągu ul. Józefa Korola (DK11) w Tarnowskich Górach. Inwestycja planowana jest do realizacji w 2026 roku.

Przy DK11 w Tarnowskich Górach powstanie około 800 metrów chodnika, zatoki autobusowe oraz doświetlone przejścia dla pieszych. Przebudujemy także infrastrukturę techniczną niezwiązaną z drogą

Zakres inwestycji

Chodnik będzie się rozpoczynał od okolic skrzyżowania ul. Józefa Korola (DK11) z ul. Radzionkowską i Wapienną, natomiast zakończy się za ul. Kopalnianą. W ramach inwestycji powstanie ponad 800 metrów chodnika, a także zatoka autobusowa w pobliżu skrzyżowania ul. Głównej i Józefa Korola.

Ponadto odtworzone zostaną istniejące zjazdy do posesji, wybudowane będzie kompleksowe odwodnienie drogi w postaci kanalizacji deszczowej oraz oświetlenie drogowe. Doświetlone zostaną przejścia dla pieszych. Całość prac zwieńczy wykonanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in. oznakowania pionowego i poziomego.

Umowa

Dokumentacja projektowa opracowana została na podstawie podpisanej 21 kwietnia 2023 r. umowy. Wykonawcą jest firma Gramar z Lublińca. Wartość umowy to niemal 365 tys. zł.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach zarządzanych przez GDDKiA jest możliwa m.in. dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Celami szczegółowymi Programu są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na poprawę poziomu BRD i w konsekwencji redukcję liczby wypadków i ich ofiar.

Realizacja inwestycji w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.

{"register":{"columns":[]}}