W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybraliśmy wykonawcę poprawy BRD na przejściach dla pieszych na DK78 pomiędzy Niezdarą a Boguchwałowicami

16.04.2025

Z trzynastu ofert, najkorzystniejszą złożyła firma ETEC z Zawiercia, oferując wykonanie całości zadania za niewiele ponad 800 tys. zł z sześcioletnim okresem gwarancji jakości na wykonane prace. Jeśli od tego rozstrzygnięcia nie wpłyną odwołania, podpisanie umowy powinno nastąpić jeszcze w kwietniu tego roku. Wykonawca będzie miał 6 miesięcy (od podpisania umowy) na ukończenie inwestycji.

Zwiększymy również bezpieczeństwo pieszych przy szkołach oraz przy dojściach do przystanków autobusowych

Zakres zadania

Doświetlonych zostanie łącznie 19 przejść dla pieszych w miejscowościach Niezdara, Tąpkowice, Mierzęcice, Przeczyce, Nowa Wieś i Boguchwałowice (w dwóch ostatnich lokalizacjach będą także strefy przejściowe oświetlenia). Ponadto wybudowany zostanie chodnik o długości 135 m jako dojście do przejścia w Boguchwałowicach. Zadanie realizowane będzie w systemie: Projektuj i Buduj.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK) pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach RPBDK.

{"register":{"columns":[]}}