W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zwiększymy bezpieczeństwo pieszych i poprawimy płynność ruchu

25.08.2022

Budowa sygnalizacji świetlnej na łącznicach węzła, przy włączeniu do ul. Chudowskiej oraz doświetlenie trzech przejść dla pieszych. Oto zakres prac, jaki zrealizujemy w obrębie węzła Zabrze Południe na A4.

Węzeł Zabrze Południe w ciągu autostrady A4

Dziś podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i wykonanie tych prac. W efekcie poprawi się bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniu łącznic węzła. Ułatwimy bezpieczne przekraczanie dróg przez niechronionych uczestników ruchu oraz poprawią płynność przemieszczania się pojazdów.

Zakres i czas realizacji zamówienia

Inwestycję w ciągu trzech miesięcy, za prawie 1,1 mln zł, wykona firma Synchrogop z Katowic. W tym czasie wykonawca opracuje dokumentację formalną i projektową, uzyska wszelkie niezbędne uzgodnienia i decyzje oraz zrealizuje, w oparciu o uzgodnioną z GDDKiA dokumentacją, całość prac.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 

Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa, dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.  

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK. 

Źródło finansowania

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
 

{"register":{"columns":[]}}