W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne udogodnienia na budowie autostrady A1

14.10.2022

Zakończył się kolejny etap budowy autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem. Od dziś kierowcy mają do dyspozycji kolejne 4,4 kilometra zachodniej jezdni (kierunek Katowice) o pełnej szerokości trzech pasów ruchu (od km 354,2 do km 358,6). Oznacza to znaczną poprawę komfortu jazdy. W związku z tym, że ten fragment A1 wciąż jest terenem budowy, obowiązuje na nim ograniczenie do 100 km/h.

A1 dwie jezdnie betonowe

Węzeł Kamieńsk w pełni funkcjonalny

To nie koniec dobrych wiadomości. Jednocześnie został w pełni uruchomiony węzeł Kamieńsk (na połączeniu autostrady A1 i drogi wojewódzkiej nr 484). Dotychczas kierowcy mogli korzystać z niego w ograniczonym zakresie. Teraz obowiązuje tam już docelowa organizacja ruchu. Wiąże się to również z udostępnieniem kolejnego, w tym przypadku kilometrowego odcinka jezdni prowadzącej w kierunku Katowic o pełnym przekroju trzech pasów ruchu.  

Podsumowanie

Wprowadzone zmiany oznaczają, że kierowcy jadący w kierunku Katowic mają do dyspozycji kolejne 5,5 km jezdni o pełnym przekroju trzech pasów ruchu. W przypadku jezdni wschodniej (w kierunku Łodzi) sytuacja pozostaje bez zmian. Jednak w miejscach, gdzie ruch został przełożony na jezdnię zachodnią, ruszają prace związane z likwidacją tzw. separatorów ruchu i wprowadzeniem docelowego oznakowania poziomego.  

Należy przyjąć, że zostaną one ukończone w ciągu miesiąca, co oznacza, że na obu tych odcinkach przejazd będzie się odbywał po trzech pasach, czyli całą szerokością jezdni. 

Dofinansowanie ze środków UE

Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}