W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne zadania w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 za nami

29.09.2023

Systematycznie realizujemy kolejne zadania w ramach PBID. To pierwszy samodzielny program wieloletni z obszaru infrastruktury bezpieczeństwa ruchu drogowego na tak dużą skalę. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Łącznik1

Na DK12 w Sulejowie doświetliliśmy 13 przejść dla pieszych, dodatkowo wybudowaliśmy tam cztery sygnalizacje świetlne, czego jedno stanęło u zbiegu z ulicą Szkolną, a pozostałe na przejściach dla pieszych. (Są to tzw. sygnalizacje wzbudzane).

Na DK91 prace prowadziliśmy w kilku miejscach jednocześnie. W Radomsku u zbiegu z ulicą Owocową doświetliliśmy przejście dla pieszych, dodatkowo wybudowaliśmy tam odcinek chodnika i zainstalowaliśmy aktywny (świecący) znak D6 informujący, że w tym miejscu wyznaczone jest miejsce do przechodzenia przez jezdnię. Te prace zakończyliśmy w październiku ubiegłego roku. Miesiąc później zakończyliśmy doświetlanie przejść dla pieszych w Rozprzy. Prace objęły siedem miejsc.

Kolejnym miejscem na DK91, gdzie poprawiliśmy bezpieczeństwo jest Zgierz. Tutaj na nowo wyznaczonym przejściu dla pieszych przez jezdnię i torowisko tramwajowe zainstalowaliśmy wzbudzaną sygnalizację świetlną i wybudowaliśmy odcinek chodnika umożliwiający wygodnie i bezpieczne dotarcie do przejścia. W tym przypadku prace zakończyliśmy we wrześniu 2022 roku.

W minionym roku bezpieczeństwo poprawiliśmy także na DK45. W Gaszynie przy granicy z Wieluniem powstał blisko kilometrowej długości ciąg pieszo – rowerowy. Znakomicie podniósł on bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu poruszających się między obiema miejscowościami.

W roku bieżącym wykonaliśmy dwa zadania. W Krępie na DK14 oświetliliśmy skrzyżowanie z drogą powiatową, obejmując nim także przejście dla pieszych. Dodatkowo pojawił się tam również aktywny znak przejście dla pieszych (D6), a ponadto skorygowane zostało oznakowanie poziome. Prace zakończyliśmy w lipcu.

Aktualnie kończymy przebudowę skrzyżowania DK92 z drogą gminną w Groszkach opodal Kutna. W tym przypadku zbudowaliśmy chodnik o szerokości półtora metra, który stanowi dojście do zatoki autobusowej. Istniejące chodniki zostały ułożone od nowa, tak aby wzmocnić ich konstrukcję. Na przejściu dla pieszych pojawiły się spoczniki, a także specjalne płytki ryflowane dla osób niepełnosprawnych. Niezależnie od tego pojawiła się tam balustrada, chroniąca pieszych, a przejście zostało doświetlone.

Pozostałe zadania programu realizowane będą na bieżąco.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. PBID wskazuje rodzaje działań, które są potrzebne do wykonania, aby sieć dróg krajowych w Polsce była dostosowana technicznie i organizacyjnie do potrzeb użytkowników.

Koszt wszystkich zadań z Programu to ok. 2,5 mld zł. Źródłem finansowania przebudowy dróg krajowych w ramach PBID jest Krajowy Fundusz Drogowy.

{"register":{"columns":[]}}