W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozbudowa autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu - czekamy na decyzję KIO

27.07.2023

W przetargu na dokumentację niezbędną do rozbudowy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowy pas ruchu zgłosiło się osiem firm. Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy Databout. Od powyższej decyzji GDDKiA odwołania złożyły firmy IVIA oraz Transprojekt Gdański, które również złożyły oferty w postępowaniu przetargowym. Odwołania wykonawców rozpatrzone zostaną przez Krajową Izbę Odwoławczą - czekamy na rozstrzygnięcie.

A2 granica woj. - Grodzisk Mazowiecki, okolice Izdebna Nowego

Czy rozbudowa jest potrzebna?

Inwestycja jest konieczna za sprawą stałego wzrostu natężenia ruchu i spodziewanego jeszcze większego, związanego z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów, a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa ponad 93 tys. Szczegółowo o przyczynach powstania A2 między Łodzią i Warszawą oraz potrzebie jej dalszej modernizacji pisaliśmy na naszej stronie internetowej.

Samowystarczalna energetycznie droga

Zadaniem przyszłych wykonawców dokumentacji będzie nie tylko opracowanie projektu dobudowy dodatkowego pasa ruchu, ale również instalacji OZE do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej. Oprócz wykonania koncepcji oraz projektów instalacji OZE przeprowadzą szczegółową analizę ekonomiczną uwzględniającą koszty budowy, eksploatację oraz utrzymanie, w tym także magazynów energii. W projekcie muszą zostać ujęte optymalne miejsca posadowienia instalacji oraz dokładnie określony ich układ.

Ograniczenie zużycia energii i ochrona środowiska

Planowane poszerzenie 89 km autostrady A2 to nie tylko poprawa przepustowości i bezpieczeństwa użytkowników drogi. To także pionierskie działania zmierzające do ograniczenia zużycia energii elektrycznej i pozyskiwania jej w dużej mierze ze źródeł odnawialnych. Rozwiązania zastosowane na tym odcinku autostrady będziemy mogli wprowadzać przy budowie lub rozbudowie innych odcinków dróg zarządzanych przez GDDKiA.

{"register":{"columns":[]}}