W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy firmy zainteresowane rozbudową kolejnego odcinka DK45

11.03.2025

Oferty siedmiu wykonawców wpłynęły w przetargu na rozbudowę 9-kilometrowego odcinka DK45 pomiędzy Zawadą i Jełową. Komisja przetargowa przeprowadzi teraz weryfikację złożonych dokumentów.

Fragment DK45 na odc. Zawada - Jełowa

Zestawienie ofert:

  • Duna Polska (dawniej Mota-Engil Central Europe) - 98 348 229,00 zł,
  • Konsorcjum firm ADAC-LEWAR oraz Himmel i Papesch Opole - 104 445 831,57 zł,
  • BUDIMEX - 108 203 321,73 zł,
  • konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Larix, DROG-BUD oraz Nowak-Mosty - 110 554 400,79 zł,
  • Trakcja - 113 127 835,68 zł,
  • konsorcjum firm UNIBEP oraz ADAMIETZ - 123 853 100,24 zł,
  • STRABAG Infrastruktura Południe - 128 810 385,34 zł.

Szczegóły inwestycji

Odcinek DK45, który zostanie przebudowany, rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na przebudowywanym odcinku Jełowa - Bierdzany. Istniejąca droga zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś. Przebudowa obejmie likwidację miejsc niebezpiecznych poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań (wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów). Planowana rozbudowa skrzyżowań obejmuje również stworzenie ronda na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice - Węgry.

Bardzo istotnym elementem tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole - Kluczbork (powstanie w nowym śladzie DK45). Budowa bezkolizyjnego przejazdu nad linią PKP zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną również trzy obiekty mostowe nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica oraz przepusty drogowe.

Pozostałe prace

Na prawie 9-kilometrowym odcinku drogi krajowej przebudowane zostaną istniejące chodniki. Powstanie ciąg pieszo-rowerowy oraz dodatkowe jezdnie w celu skomunikowania przyległych terenów.

Ponadto wybudowane lub przebudowane zostaną: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (w tym kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna, elektroenergetyczna). Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudowanie kanału technologicznego.

Prace zaplanowano na lata 2025-2027.

 

{"register":{"columns":[]}}