W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Raport ze spotkań informacyjnych dla budowy obwodnicy Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46

20.01.2022

Pod koniec października ubiegłego roku uczestniczyliśmy w spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami Sidziny i Malerzowic Wielkich, podczas których projektant omawiał warianty przebiegu tras dla zadania pn. „Budowa obwodnicy Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46”.

Fragment DK46 w Sidzinie

Spotkanie miało na celu poinformowanie lokalnej społeczności o aktualnym zaawansowaniu projektu, jak również zapoznanie z zaproponowanym przez biuro projektowe skomunikowaniem terenów przyległych do planowanej drogi. Organizowane spotkania informacyjne z mieszkańcami terenów, przez które ma przebiegać droga mają na celu zebranie uwag składanych przez lokalną społeczność w celu opracowania jak najlepszego wariantu przebiegu trasy. 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, z przeprowadzonych spotkań został sporządzony raport. Na przekazane w ramach konsultacji wnioski i opinie nie będą przygotowywane indywidualne odpowiedzi. Wszystkie zostały zebrane w tym raporcie wraz z ustosunkowaniem się do poruszonych kwestii. Jeżeli jakaś uwaga nie może zostać wprowadzona, w udzielonej odpowiedzi w raporcie wyjaśniono, dlaczego nie jest to możliwe. Raport można pobrać, klikając w poniższy link:

https://obwodnicasidziny.pl/do-pobrania/

Aktualnie trwa etap opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) dla tego zadania. Celem tego etapu jest opracowanie projektowe o charakterze ogólnym. Większość elementów dla zadania inwestycyjnego jest szacowanych wstępnie, a tylko ich niewielka liczba jest określana szczegółowo (obiekty drogowe, obiekty inżynierskie i infrastruktury technicznej, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu, urządzenia infrastruktury zawiązanej i niezwiązanej z drogą). Możliwe warianty przebiegu trasy analizowane są pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym, w tym również pod względem społecznym. Najkorzystniejszy z nich wskazywany jest jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zadanie przygotowywane jest w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Celem inwestycji, której dotyczy dokumentacja projektowa jest budowa obwodnicy Sidziny wraz z budową skrzyżowań, infrastruktury związanej z drogą, a także przebudową/rozbudową dróg krzyżujących się z obwodnicą oraz istniejących urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z budową obwodnicy oraz budową dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu.

Projektowana obwodnica  to odcinek o długości ok. 8,5 km w klasie technicznej GP o nośności 11,5 ton/oś, dla której okres realizacji planowany jest w latach 2025-2028.

{"register":{"columns":[]}}