W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Postępy w realizacji nowego połączenia Szczecina z autostradą A6

28.11.2025

W wrześniu tego roku ruszyła budowa nowego układu drogowego na połączeniu autostrady A6, DK13 i przyszłej S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Prace obejmują również obwodnicę Kołbaskowa i infrastrukturę na granicznym odcinku A6.

Zdjęcie budowanej drogi z lotu ptaka

Na inwestycji prowadzone są prace ziemne, pierwsze roboty przy obiektach mostowych i przebudowa kolizji z sieciami. Wykonawca przygotowuje się również do wprowadzenia zmiany organizacji ruchu w ciągu autostrady A6, zarówno przy granicy, jak i w rejonie nowego węzła Kołbaskowo. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. 

Planowane zmiany organizacji ruchu

Pierwszą zasadniczą planowaną zmianą będzie przeniesienie ruchu w rejonie budowanego węzła Kołbaskowo z autostrady A6 na bypass o długości kilkuset metrów, który powstaje po południowej stronie autostrady. Jest to niezbędne, aby można było wybudować wiadukt w ciągu A6 i zrealizować wykopy. Ruch na bypasie ma odbywać się po dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Będą jednak ograniczenia prędkości i wyjazdy z placu budowy. Jeżeli na przeszkodzie nie staną warunki pogodowe niezbędne do wykonywania robót, to wprowadzenie tej zmiany organizacji ruchu powinno nastąpić jeszcze w tym roku. 

Zmiany czekają kierowców również na granicznym odcinku autostrady A6, gdzie powstaje wiadukt nad autostradą. Utrudnienia będą się wiązać z wykonywaniem podpór obiektu. Planowane jest zawężenie przekroju autostrady do jednej jezdni. W pierwszym etapie zamknięta ma być jezdnia północna (w kierunku Szczecina) i ruch w obu kierunkach skierowany zostanie na jezdnię południową (w kierunku Berlina). Również tę organizację ruchu wykonawca planuje wprowadzić jeszcze w tym roku. 

Dalsze prace budowlane i zmiany

Zmiany organizacji ruchu w niedługim czasie powinny nastąpić również w obrębie budowanego węzła Szczecin Południe – w zakresie skrzyżowania z drogą do m. Siadło Górne. W przyszłym roku będą wprowadzane kolejne zmiany sposobu przejazdu w tym rejonie, w tym przekierowania ruchu na samej DK13. Kierowcy muszą liczyć się również z ruchem pojazdów budowy. Należy zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie, które może się wielokrotnie zmieniać. 

Kontrakt na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic (dwa nowe węzły łączące A6, przyszłą S6 i DK13), obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budowę infrastruktury drogowej na przejściu granicznym o wartości 429 mln zł podpisaliśmy z firmą Budimex pod koniec lipca tego roku. Plac budowy przekazaliśmy w sierpniu i wówczas ruszyły wstępne prace obejmujące geodezję, rozpoznanie saperskie i organizację placu budowy. We wrześniu ruszyły zasadnicze roboty budowlane.  Zgodnie z podpisaną umową, w 2027 roku powinny zakończyć się prace na A6 przy granicy, natomiast w 2028 roku realizacja dwóch pozostałych zadań. 

Inwestycja zapewni właściwe połączenie Szczecina z autostradą A6 i włączenie w układ drogowy przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6. Istniejący węzeł łączący DK13 i A6 wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku zostanie zamknięty. Dzięki obwodnicy z Kołbaskowa zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy. Na granicznym odcinku autostrady A6 powstanie wiadukt umożliwiający zawracanie, łącznice i plac do kontroli, co zapewni sprawniejsze działanie służb pracujących na granicy. 

Wideo

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}