Powrót

S6 połączyła województwa

22.12.2025

Oddaliśmy do ruchu S6 od Koszalina do Słupska. To 46 km nowej trasy, dzięki której można przejechać drogą ekspresową ponad 200 km od Goleniowa pod Szczecinem do końca obwodnicy Słupska. Nowa trasa połączyła województwa skracając czas przejazdu i wyprowadziła ruch tranzytowy z szeregu miejscowości położonych przy dotychczasowej DK6.

Droga ekspresowa, zbliżenie na tablicę ze znakiem S6

Na odcinku Sianów - Sławno Zachód funkcjonuje jeszcze czasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Realizacja ekspresowego połączenia Szczecina z Trójmiastem na ostatniej prostej

Odcinki S6 Koszalin - Słupsk dołączyły do oddanych w ciągu kilku ubiegłych lat fragmentów S6 od połączenia z S3 w rejonie Goleniowa do Sianowa.  Od 3 lat funkcjonuje również odcinek od Bożepola Wielkiego do Gdyni w województwie pomorskim. Do zakończenia pozostało jeszcze ostatnie 62 km od Słupska do funkcjonującego już odcinka Trasy Kaszubskiej w kierunku Gdyni. W przyszłym roku ta trasa będzie gotowa, wówczas będzie można drogą ekspresową dojechać ze stolicy Pomorza Zachodniego do stolicy Pomorza.

Do pełnego zakończenia S6 brakować będzie jeszcze Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która połączy się z A6. Trasa o długości 50 km wraz z tunelem pod Odrą jest na etapie przetargu na realizację.

Budowa trasy od Koszalina do Słupska

Umowy na realizację odcinków Koszalin - Słupsk podpisaliśmy jesienią 2022 roku. Decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) były już uzyskane, ale wykonawcy mieli jeszcze 10 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych. Następnie w 2023 roku ruszyły roboty budowlane. Trasa na niektórych fragmentach powstawała w miejscu dotychczasowej DK6, co wymagało wielu zmian organizacji ruchu.

Oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza zakończenia wszystkich prac. Do wiosny przyszłego roku potrwają roboty przy jezdniach dodatkowych, co będzie łatwiejsze ze względu na przekierowanie głównego potoku ruchu na jezdnie główne. Wykonywane będzie docelowe podłączenie północnych łącznic węzła Wrześnica. Kończone będą również prace przy MOP Karwice, z którego obecnie kierowcy jeszcze nie mogą korzystać. Wykonywane będą nasadzenia i prace porządkowe.

W początkowym okresie funkcjonowania trasy apelujemy do kierowców o ograniczone zaufanie do wskazań nawigacji samochodowych. Do czasu ich aktualizacji mogą wprowadzać w błąd. Dlatego zwracajmy szczególną uwagę na oznakowanie i nie jedźmy na pamięć.

S6 Koszalin - Sławno

Inwestycję zrealizowała Grupa Mirbud w ramach umowy o wartości 657,9 mln zł. Odcinek o długości 23,2 km rozpoczyna się tuż za obwodnicą Koszalina i Sianowa, a kończy przed miejscowością Sławno. W ramach inwestycji powstały cztery węzły drogowe (Kawno, Malechowo, Karwice, Sławno Zachód) oraz 20 obiektów mostowych, w tym pięć obiektów będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Inwestycja objęła również budowę Obwodu Utrzymania Drogi oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Karwice Północ i Południe).

S6 Sławno - Słupsk

Inwestycję zrealizowała firma Stecol w ramach umowy o wartości 701,6 mln zł. Odcinek o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do znajdującego się już w województwie pomorskim Słupska. W ramach tego zadania oprócz trasy głównej powstały cztery węzły drogowe (Sławno Południe, Sławno Zachód, Wrześnica i Sycewice). Wybudowano 21 obiektów mostowych, w tym dwa duże górne przejścia dla zwierząt i najdłuższy obiekt na całej S6 Koszalin - Słupsk – most przez rzekę Wieprza w rejonie Sławna.

UE wspiera S6

Realizację inwestycji dofinansowano kwotą 996,3 mln zł ze środków Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Zestawienie logotypów Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}