Czekamy na opinie do propozycji wariantów pierwszego fragmentu OAW
27.01.2023
Rozpoczynamy spotkania informacyjne dotyczące wariantowego przebiegu projektowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa. Spotkania zorganizujemy w siedmiu gminach, których dotyczą zaprojektowane warianty przebiegu przyszłej trasy.
Trzy warianty przebiegu
Projektanci pracując nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zaproponowali trzy warianty przebiegu przyszłej OAW. Ich początek założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie dwa warianty - czerwony i zielony – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha.
Spotkania informacyjne
Spotkania informacyjne
W najbliższych dniach będzie można zapoznać się z efektem pracy projektantów. Podczas spotkań informacyjnych będziemy zbierać opinie społeczeństwa i władz samorządowych odnośnie przebiegu przyszłej OAW. Następnie projektanci przeanalizują zgłaszane postulaty pod względem możliwych korekt przebiegu trasy. Przed złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej przeprowadzimy drugą turę spotkań.
Terminy pierwszej tury spotkań informacyjnych:
- gmina Naruszewo
6 lutego, godz. 10:00, świetlica wiejska w Zaborowie, Zaborów 75A
- miasto i gmina Wyszogród
8 lutego, godz. 16:00, Ochotnicza Straż Pożarna w Rębowie, Rębowo 187
- gmina Mała Wieś
10 lutego, godz. 10:00, Urząd Gminy Mała Wieś, ul. Jana Kochanowskiego 1
- gmina Młodzieszyn
9 lutego, godz. 16:00, sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej im. gen. Stanisława Grzmota-Skotnickiego w Młodzieszynie, ul. Wspólna 13A
- gmina Rybno
7 lutego, godz. 16:00, sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Rybnie, ul. Długa 11
- gmina Nowa Sucha
6 lutego, godz. 14:00, sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej w Kozłowie Szlacheckim, Kozłów Szlachecki 54
- gmina Brochów
10.02.2023 r., godz. 16:00, Ochotnicza Straż Pożarna w Przęsławicach, Przęsławice 52
Czekamy na opinie
Od dziś (27 stycznia) materiały informacyjne wraz z formularzem opinii są udostępnione na stronie internetowej: oaw-s10-dk92.pl.
Na opinie czekamy do 24 lutego 2023 r. (decyduje data wpływu)
Formularze można przesyłać na adres biura projektowego:
- pocztą e-mail (skan lub zdjęcie obu stron formularza) na adres: oaw-s10-dk92@transprojekt.pl
- pocztą tradycyjną na adres: TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o., ul. Koniczynowa 11, 03-612 Warszawa.
Umowa na prace projektowe
Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg tej części OAW, a także materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie, celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Planowany harmonogram realizacji
- przełom 2024/2025 roku – złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej
- lata 2032-2034 – realizacja robót budowlanych.
Projektujemy S50/A50 od DK92 do S7
Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest firma TRAKT. Umowa, o wartości ok. 12,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg tej części OAW, a także materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie, celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
Aktualnie biuro projektowe przeprowadza rozpoznanie geodezyjne. Informacje pozyskuje z ośrodków geodezyjnych oraz dzięki wykonaniu filmów z powietrza. Następnie projektanci dokonują wizji w terenie. Powstają wstępne rozpoznania środowiskowe i analizy wariantowego przebiegu trasy. Kolejnym etapem są spotkania informacyjne. Przewidzieliśmy je w marcu br. W ich trakcie zostaną udostępnione propozycje wariantów przebiegu OAW. W trakcie spotkań informacyjnych będzie można złożyć wnioski i opinie do propozycji przebiegu trasy. Szczegóły w zakresie dat i lokalizacji spotkań podamy w późniejszym terminie.
Materiały
OAW_plan_orientacyjny OAW S50OAW_plan_orientacyjny OAW S50.pdf 23.46MB formularz_opinii_OAW_S50
formularz_opinii_S50.pdf 0.09MB