W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inwestycje miejskie nad tunelem po jego otwarciu - zgodnie z warunkami Miasta

23.11.2021

Odnosząc się do artykułu Gazety Wyborczej z 21 listopada pt. „Tunel południowej obwodnicy na Ursynowie. GDDKiA nie chce wydać terenu pod budowę ścieżki rowerowej”, informujemy, że brak możliwości budowy ścieżki rowerowej przez m.st. Warszawa nie wynika z niechęci czy złej woli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

zdjęcie lotnicze terenu zabudowanego (pomiędzy blokami mieszkalnymi), pośrodku zdjęcia widoczny szeroki pas niezabudowany (jest to teren nad tunelem) i biegnącą wzdłuż niego ulicę. Ulica ta początkowo jest droga dwujezdniową, która przy pierwszej przecznicy zmienia się w jednojezdniową po jednym pasie w każdym kierunku. Wzdłuż ulicy ustawione są latarnie, po jej lewej stronie biegnie fragment ścieżki rowerowej również wyposażony w oświetlenie uliczne. Na dole fotografii widoczny jest duży parking wyłożony kostką.

Przepisy prawa są w tej przestrzeni jednoznaczne. Nie ma możliwości wybudowania nowego obiektu budowlanego, jeśli nie był on ujęty w decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Taką właśnie decyzję uzyskaliśmy dla S2 w. Puławska - w. Warszawa-Wilanów w 2017 r. (stała się ostateczna w 2020 r.).
Obszar m.in. nad tunelem zostanie przekazany do m.st. Warszawa po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, wraz z całym terenem określonym w uzgodnionym z m.st. Warszawa Projekcie Podziału Kompetencji. Należy wspomnieć, że w październiku 2020 r. przekazaliśmy do m. st. Warszawy propozycję porozumienia w sprawie podziału nieruchomości nad tunelem. Przez opieszałość m.st. Warszawy porozumienie do dziś nie zostało podpisane.
Zupełnie niezrozumiałym jest kierowanie wobec GDDKiA stwierdzeń, jakoby była stroną odpowiedzialną lub niewspółpracującą w kwestii budowy ścieżki rowerowej. GDDKiA prezentowała w tej kwestii niezmiennie spójne stanowisko, według którego - w związku z brakiem wymaganych uzgodnień po stronie m.st. Warszawy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID dla trasy S2 - nie było możliwe uwzględnienie ścieżki w ramach inwestycji GDDKiA i jej budowa pozostała w gestii m.st. Warszawy.
Przedstawiciele m.st. Warszawy wiedzę taką posiadają przynajmniej od grudnia 2017 r., kiedy to wydana została decyzja ZRID dla trasy S2.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}