W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy decyzję środowiskową dla budowy obwodnicy Łącka

17.02.2025

Wójt Gminy Łąck wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Łącka w ciągu DK60. To kolejny krok przybliżający do realizacji 3 km nowej drogi, która wyprowadzi ruch tranzytowy z miejscowości.

Mamy decyzję środowiskową dla budowy obwodnicy Łącka

W wydanej decyzji zapisano szereg warunków, które GDDKiA musi spełnić w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia. Obejmują one m.in.:
- objęcie całego przedsięwzięcia stałym nadzorem przyrodniczym, 
- wykonanie urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt. 
Ponadto, dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu wzdłuż drogi krajowej nr 60 (obwodnica Łącka) po obu jej stronach zostanie zaprojektowane ciągłe ogrodzenie o wysokości 2,40 m.

Po północnej stronie Łącka

Nowa trasa o długość ok. 3 km przebiegać będzie przez obszar gminy Łąck. Obwodnica zlokalizowana jest po północnej stronie miejscowości. Rozpoczyna swój bieg od południowo-zachodniej stronie Łącka, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa), a kończy po północno-wschodniej stronie miasta, na włączeniu w nowoprojektowany przebieg DK60 w km ok. 59+200.
Powstanie jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Po zaprojektowaniu i wybudowaniu obwodnicy Łącka wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem. 
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Poprawią się również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Nowa trasa będzie również uzupełnieniem zbudowanej już obwodnicy Gostynina. 

Na Mazowszu powstanie dziewięć obwodnic

Dzięki Programowi budowy nowych obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzimy ruch tranzytowy.

Dwie obwodnice, Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są w realizacji. W przypadku tej pierwszej, zaawansowanie prac przekroczyło 87 proc. Zakończenie prac przewidziane zostało w II kwartale 2025 r. 
Jeśli chodzi o obwodnicę Pułtuska, zaawansowanie robót przekroczyło 59 proc. Termin umowny przewiduje zakończenie prac w wiosną 2025 r. W obu przypadkach w procedowaniu są roszczenia wykonawcy, który oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin wynikający z umowy może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji umowy nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły mu one prowadzenie robót.

Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej, Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. 
Dwie obwodnice mają już decyzję środowiskową. W listopadzie 2022 r. uzyskaliśmy ją dla obwodnicy Skaryszewa. Obecnie prowadzimy postępowanie przetargowe na projekt i realizację inwestycji. W styczniu 2025 r. wydana została dla obwodnicy Zwolenia.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}