W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszamy z drugim etapem remontu S8

04.07.2025

W nocy z poniedziałku na wtorek (7-8 lipca) rozpoczynamy remont nawierzchni na S8 pomiędzy węzłami Konotopa a Prymasa Tysiąclecia, z wyłączeniem zrealizowanego w czerwcu 2 km fragmentu trasy pomiędzy ulicami Lazurowa i Księcia Janusza.

S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa

AKTUALIZACJA

Dziś w nocy (14/15 lipca) rozpoczynają się prace remontowe na S8, jezdnia w kierunku Białegostoku. Ruszamy za węzłem Warszawa Zachód (S8/DK92) a kończymy przed skrzyżowaniem z Al. Prymasa Tysiąclecia. Przesunięcie terminu wynika z intensywnych opadów deszczu.

W celu zminimalizowania utrudnień prace będą prowadzone w godzinach nocnych (20.00 – 7.00) odcinkami o długości ok. 1 km na jednej jezdni. Kierowcy będą mieli wtedy do dyspozycji dwa pasy ruchu. Roboty w pierwszej kolejności będą prowadzone na jezdni w kierunku Białegostoku, a po ich zakończeniu na jezdni przeciwnej, w stronę Poznania.

Harmonogram prac

W pierwszym etapie wymienimy nawierzchnię S8 na jezdni w kierunku Białegostoku. Rozpoczynamy w poniedziałek, 14 lipca za węzłem Warszawa Zachód (S8/DK92) i kończymy przed skrzyżowaniem z Al. Prymasa Tysiąclecia. 
Zaczniemy od zamknięcia pasów: awaryjnego, lewego i części środkowego. Po zakończeniu tych prac ruch zostanie przełożony a Wykonawca będzie realizował je na drugiej połowie jezdni. Po wymianie nawierzchni jezdni w stronę Białegostoku, Wykonawca będzie realizował roboty w stronę Poznania.
Termin realizacji jest uzależniony od warunków atmosferycznych.

Ponad 14 lat w użytkowaniu

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S8 pomiędzy węzłami Konotopa i Prymasa Tysiąclecia została udostępniona kierowcom w styczniu 2011 r. Obecnie to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków w kraju, średnio w ciągu doby przejeżdża nim od 105 do 125 tys. pojazdów, w tym 12-13 tys. ciężarówek. Mając na celu zapewnienie jak najdłuższego „życia” tej trasy, konieczne jest przeprowadzenie standardowych zabiegów utrzymaniowych obejmujących wymianę warstwy ścieralnej nawierzchni.

{"register":{"columns":[]}}