W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawdzimy oddziaływanie S2 POW na jej otoczenie

28.12.2022

Podpisaliśmy dziś umowę na wykonanie analizy porealizacyjnej wraz z monitoringiem dla S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Zakres analizy i monitoringu został określony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. Wykonawcą jest firma Lemitor Ochrona Środowiska z Wrocławia, która wyceniła zadanie na 218 325 zł.

S2 POW, tunel pod Ursynowem

W ciągu czterech miesięcy od daty zawarcia umowy, czyli z końcem kwietnia 2023 r., mamy otrzymać analizę porealizacyjną. Opracowanie to będzie zawierać m.in. wyniki pomiarów poziomu hałasu na terenach wymagających ochrony akustycznej. Natomiast po 10 miesiącach od daty zawarcia umowy, czyli pod koniec października 2023 r., otrzymamy raport z pomiarów poziomu hałasu oraz emisji substancji do powietrza i gleby. 

Analiza porealizacyjna oceni m.in. skuteczność zastosowanych zabezpieczeń akustycznych na terenach podlegających stosownej ochronie. W przypadku stwierdzenia przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu, analiza wskaże obszary wymagające działań minimalizujących, np. zaprojektowanie i wykonanie dodatkowych zabezpieczeń.
 

Kalendarium

6 grudnia 2022 r. - ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia (w trybie podstawowym bez negocjacji)
15 grudnia 2022 r. - otwarcie ofert
20 grudnia 2022 r. - wybór najkorzystniejszej oferty
28 grudnia 2022 r. - podpisanie umowy
 

Badania powietrza - tunel

Od września 2021 r. do końca 2022 r., w sąsiedztwie obiektu pod Ursynowem, wykonywane są pomiary i badania powietrza atmosferycznego zgodnie z postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z 20 października 2017 r. Wykonawcą jest firma Lemitor Ochrona Środowiska, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach i Instytutu Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej, a wartość umowy to 3 761 340 zł. 

Wykonawca zbierał dane z rejonu wyrzutni spalin zlokalizowanych przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali. Dotyczyły one stężenia/zawartości w powietrzu dwutlenku azotu, pyłu zawieszonego (PM2,5 oraz PM10) i benzenu. Badania były prowadzone całodobowo przez 365 dni na wyrzutniach oraz przez minimum 70 dni pomiarowych w roku w rejonie portali.
W terminie do 90 dni od upływu terminów wykonania wszystkich pomiarów, czyli do końca marca 2023 r., wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia wyników badań pomiarów powietrza oraz wykonania analizy porealizacyjnej w tym zakresie.
 

18,5 kilometra S2 Puławska - Lubelska

22 grudnia 2021 r. kierowcy po raz pierwszy wjechali na ok. 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z najdłuższym mostem na Wiśle. Rok później udostępniliśmy do ruchu kolejne ok. 4,5 kilometra S2 z tunelem pod Ursynowem, co znacznie ułatwiło przemieszczanie się pomiędzy południowymi dzielnicami Warszawy. Droga ekspresowa S2 usprawniła wyjazd ze stolicy w kierunku Siedlec i Lublina, połączyła także autostradę A2 po zachodniej i wschodniej stronie Warszawy.

Dofinansowanie ze środków UE

Budowa drogi ekspresowej S2 na odcinku Puławska - Lubelska była współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości 18,6 km wyniosło ok. 1,7 mld zł.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}