W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybudujemy obwodnice dla dziewięciu mazowieckich miast

15.04.2022

Dwie obwodnice, Lipska i Pułtuska, są już w realizacji. Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej. Dzięki rządowemu Programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzimy ruch tranzytowy.

obwodnica Zwolenia

Obwodnica Lipska - w realizacji

10 grudnia 2020 r. podpisaliśmy umowę na projekt i budowę obwodnicy Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79. W grudniu 2021 r. złożone zostały wnioski o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Szacujemy, że Wojewoda Mazowiecki wyda decyzje w II lub III kwartale br., co umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie. To pierwsze zadanie ujęte w Programie, które weszło w etap realizacji.
 
Kontrakt
Umowa zawarta z firmą Budimex o wartości prawie 110 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 35 miesięcy od daty jej zawarcia. W ciągu pierwszych 12 miesięcy od zawarcia umowy, wykonawca opracował dokumenty potrzebne do złożenia wniosków o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu decyzji, do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w II kwartale 2024 r. W ramach kontraktu wykonawca przygotuje projekt budowlany, uzyska niezbędne decyzje, a następnie wybuduje drogę wraz z infrastruktura towarzyszącą.
 
Przebieg obwodnicy
Trasa o długości 6,4 km poprowadzona będzie w układzie północ-południe, po zachodniej stronie miejscowości Lipsko.
Początek obwodnicy planowany jest około 350 m na północ od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754. Koniec około 500 m od nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 747. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Lipska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości bardziej na północ, czyli obejścia Zwolenia. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Lipsku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się z Warszawy. Będzie stanowić również uzupełnienie przebudowanego ciągu drogi wojewódzkiej nr 747

Obwodnica Pułtuska - w realizacji

17 czerwca 2021 r. podpisaliśmy umowę na projekt i budowę blisko 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska w ciągu DK61 wraz z korektą przebiegu DK57. 14 kwietnia br. do Wojewody Mazowieckiego złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID. Szacowany termin uzyskania decyzji to IV kwartał 2022 r. To druga mazowiecka obwodnica, która weszła w etap realizacji.
 
Kontrakt  
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Umowa o wartości prawie 442 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. W dziesięć miesięcy po zawarciu umowy wykonawca złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu decyzji, do czasu realizacji robót nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na II kwartał 2025 r. 
W ramach kontraktu wykonawca przygotuje projekt budowlany, uzyska niezbędne decyzje, a następnie wybuduje drogę.
 
Przebieg obwodnicy
Nowa trasa o łącznej długości 19,8 km będzie omijać Pułtusk od zachodu. Wybudowany zostanie węzeł drogowy na rozwidleniu DK61 i DK57 wraz z korektą przebiegu DK57 na odcinku ok. 3 km (budowa obwodnicy m. Kleszewo i m. Przemiarowo). Obwodnica na całej długości będzie posiadała parametry drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową nr 57.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Drogi krajowe nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i woj. mazowieckiego na Warmię i Mazury.
Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Przygotowujemy dokumentację dla siedmiu obwodnic Obwodnica Ostrołęki

20 listopada 2019 r. podpisaliśmy umowę na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
 
Czternaście kilometrów po nowym śladzie
Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53, wykonanie badań geologicznych oraz przygotowanie wniosku wraz z materiałami do wniosku o wydanie DŚU. 
W listopadzie 2021 r. do Wójta Gminy Olszewo-Borki złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 1 przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.
 
Orientacyjny przebieg trasy
Planowana obwodnica będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Będzie to droga o klasie GP z dostępnością poprzez skrzyżowania lub węzły. Ruch lokalny zostanie poprowadzony tzw. drogami serwisowymi.
Początek odcinka zlokalizowany jest na istniejącym odcinku DK53 w rejonie miejscowości Szwendrowy Most. Koniec odcinka znajduje się na włączeniu do istniejącej DK61 pomiędzy miejscowościami Nożewo i Dobrołęka. Projektowana trasa przebiega głównie przez gminę Olszewo-Borki oraz na krótkim odcinku przez obszar gminy Lelis. Planowane zadanie inwestycyjne znajduje się na terenie powiatu ostrołęckiego.
Długość całego odcinka dla Wariantu 1 - rekomendowanego przez GDDKiA we wniosku o wydanie DŚU - wynosi ok. 14 km.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- listopad 2021 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Skaryszewa

19 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R wraz z materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Skaryszewa w ciągu DK9.
 
Sześć kilometrów po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Przewiduje się powstanie 6-kilometrowej obwodnicy Skaryszewa w nowym śladzie drogi krajowej nr 9. Nowa trasa projektowana jest o parametrach drogi klasy GP, w układzie ruchu północ-południe, po zachodniej stronie miejscowości według Wariantu 1 (żółtego).
Jednoznaczny przebieg obwodnicy zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to ważny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła również uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- połowa 2022 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2024 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Zwolenia

19 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Zwolenia w ciągu DK79.
 
Dziewięć kilometrów po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg ok. 9-kilometrowej obwodnicy Zwolenia. Nowa droga przebiegać będzie w układzie północ-południe, po wschodniej stronie miejscowości. Początek obwodnicy planowany jest po północnej stronie miasta Zwoleń w rejonie wsi Strykowice Górne. Jednoznaczny przebieg drogi klasy GP zostanie jednak określony w DŚU.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Zwolenia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 12 i 79. Działanie to jest powiązane również z realizacją innego obejścia miejscowości, bardziej na południe, czyli obejścia Lipska.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Zwoleniu. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12 pomiędzy Radomiem a Puławami. Prace nad tym ciągiem również trwają.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- połowa 2022 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2024 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Łącka

28 października 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łącka w ciągu DK60.
 
Trzy kilometry po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskażą planowany przebieg 3-kilometrowej obwodnicy Łącka. Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. Jednoznaczny przebieg drogi klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- połowa 2022 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2024 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Siedlec

6 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Siedlec w ciągu DK63.
 
Osiem kilometrów po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Siedlec. Trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie.
Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- II połowa 2022 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Sokołowa Podlaskiego

6 listopada 2020 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63.
 
Dwadzieścia trzy kilometry po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Sokołowa Podlaskiego. Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po zachodniej i południowej stronie miejscowości i na swoim środkowym odcinku będzie stanowić wspólny przebieg obu dróg krajowych. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- II połowa 2022 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Obwodnica Ciechanowa

29 kwietnia 2021 r. podpisaliśmy umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Ciechanowa w ciągu DK60.
 
Szesnaście kilometrów po nowym śladzie
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Ciechanowa. Zakładamy, że trasa zostanie zbudowana w układzie wschód-zachód, po południowej stronie miejscowości. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Obwodnica Ciechanowa wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i poprawa warunków ruchu w samych Ciechanowie.
Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- 2023 r. - złożenie wniosku o wydanie DŚU,
- 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

Bierzemy pod uwagę głos lokalnych społeczności

W 2021 roku przeprowadzone zostały korespondencyjne akcje informacyjne. Projektanci zebrali opinie społeczeństwa i władz samorządowych odnośnie przebiegu przyszłych obwodnic. W tym roku złożone zostaną do właściwych organów ochrony środowiska wnioski o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnic: Skaryszewa, Zwolenia, Łącka, Siedlec i Sokołowa Podlaskiego. Natomiast dla obwodnicy Ciechanowa stanie się tak w 2023 r. W dokumentacji wskazane zostaną preferowane warianty nowych tras. Konkretny przebieg wskaże decyzja środowiskowa. Dalszym krokiem będzie uszczegółowienie techniczne danego przebiegu drogi.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}