Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy DK79
18.07.2025
Ruszył kolejny etap przygotowań do rozbudowy ok. 13,5 km DK79 pomiędzy Piasecznem a Górą Kalwarią. Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie (RDOŚ w Warszawie) złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie nowych rozwiązań komunikacyjnych rozbudowy DK79.
Wybór wariantu optymalnego
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant rozbudowy drogi krajowej nr 79, oznaczony jako wariant Wd. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ w Warszawie wskazaliśmy go jako preferowany.
Opis wariantu
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 13,5 km.
Projektowana droga przebiega przez tereny Piaseczna krzyżując się węzłem drogowym z ul. Okulickiego oraz skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną z ulicami: Chyliczkowską, Żeromskiego i Księcia Janusza. W dalszym przebiegu poprowadzona jest przez obszar Żabieńca krzyżując się tam z ul. Główną/Polną, następnie prowadzi poprzez tereny leśne i krzyżuje się z ul. Klonową w m. Pilawa. Kolejne połączenia drogowe z DK79 to w m. Baniocha z ul. Wesołą/Graniczną (węzeł drogowy) jak i na skrzyżowaniu z ul. Lipową/Przemysłową (sygnalizacja świetlna). Pozostałe skrzyżowania z DK79 zostaną przebudowane w celu skomunikowania z nowo wybudowanymi drogami dojazdowymi.
Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
W ramach inwestycji istniejąca DK79 zostanie dostosowana do parametrów trasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dostęp do drogi będzie się odbywać przez dwa węzły drogowe (skrzyżowanie DK79 z ul. Okulickiego w Piasecznie i w m. Baniocha z ul. Wesołą/Graniczną) oraz skrzyżowania w poziomie terenu. Ponadto wybudowane/przebudowane zostaną drogi do obsługi terenów przyległych. Powstaną chodniki i ciągi pieszo – rowerowe lub rowerowe, zatoki autobusowe. Piesi i rowerzyści zyskają kładki. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Materiały
Złożyliśmy_wniosek_o_wydanie_decyzji_środowiskowej_dla_rozbudowy_DK79_-_wypowiedź_rzecznikaZłożyliśmy_wniosek_o_wydanie_decyzji_środowiskowej_dla_rozbudowy_DK79_-_wypowiedź_rzecznika.mp3 1.31MB