W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jest wniosek o decyzję ZRID dla obwodnicy Gryfina w ciągu DK31

28.02.2022

Złożyliśmy do Wojewody Zachodniopomorskiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Oznacza to zakończenie przez wykonawcę prac nad projektem budowlanym i rozpoczęcie procedury, która pozwoli w przyszłości na rozpoczęcie robót. Jesienią tego roku, po uzyskaniu decyzji ZRID, powinny rozpocząć się prace budowlane. Zakończenie realizacji obwodnicy Gryfina planowane jest w IV kwartale 2024 r. To pierwsza z dziewięciu inwestycji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim, dla której złożono wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Plan obwodnica Gryfina

Projekt i budowa drogi

Umowę na realizację inwestycji podpisaliśmy w kwietniu 2021 r. z konsorcjum, którego liderem jest firma Roverpol. Wartość umowy na zaprojektowanie i budowę wynosi 74,77 mln zł. Wykonawca zmieścił się w uwzględnionym w umowie terminie 10 miesięcy na wykonanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o decyzję ZRID. Przez najbliższe kilka miesięcy będzie trwało uzyskiwanie decyzji ZRID. Na realizację prac budowlanych wykonawca będzie miał 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).  

Przebieg obwodnicy Gryfina

Obecnie odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta. Jest jedyną drogą w jego południowej części i w związku z tym kumuluje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny.  

Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,6 km. Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond: na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową. Nowa obwodnica wyposażona zostanie w urządzenia związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz urządzenia ochrony środowiska, jak wiadukty, przejścia dla małych zwierząt czy przepusty dla płazów. W miejscach wymagających ochrony przed hałasem, przewidziano budowę ekranów akustycznych.  

 

Inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic

W rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic znajduje się dziewięć inwestycji w woj. zachodniopomorskim. Obwodnica Gryfina w ciągu DK31 jest inwestycją o największym zaawansowaniu realizacji. Drugą inwestycją znajdującą się w realizacji w systemie Projektuj i buduj jest obwodnica Szczecinka w ciągu DK20, dla której w maju tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID.   

Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 opracowywany jest projekt budowlany. Inwestycja ta miała już wcześniej uzyskaną decyzję środowiskową.    

Dla obwodnic Wałcza, Szwecji, Rusinowa i Człopy na DK22 trwa już uzyskiwane decyzji środowiskowych. Z kolei dla obwodnic Stargardu i Złocieńca na DK20 trwa opracowywanie dokumentacji studialnej. 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}