W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy zatwierdzony przebieg obwodnicy Kamionnej

13.09.2023

Uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy Kamionnej w ciągu DK24. Decyzja ta ostatecznie zatwierdza przebieg obwodnicy i pozwoli na ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj w przyszłym roku. Obwodnica Kamionnej została ujęta w Rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

warstwy drogi

Przebieg obwodnicy

Włączenie z istniejącej drogi krajowej nr 24 w kierunku obwodnicy planuje się wykonać po zachodniej stronie od dopływu ze Skrzydlewa. W celu zachowania odpowiedniego kąta przecięcia projektowanej drogi z ropociągiem (min. 60°), po zachodniej stronie projektuje się skrzyżowanie z dotychczasowym przebiegiem DK24 w formie ronda. Po przecięciu się z ropociągiem trasa obwodnicy skierowana jest dalej w kierunku północno-wschodnim. 

Następnie projektowana obwodnica przecinać będzie teren zalesiony i rzekę Kamionkę. Poprowadzona będzie w odległości ok. 110 m od terenów zalesionych. W dalszym odcinku obwodnica przecina drogę powiatową nr 1721P - miejsce skrzyżowania z drogą powiatową przypada w rejonie krzyżowania się z drogą wewnętrzną (ul. Polną). Następnie trasa zmierza dalej na wschód, krzyżując się z drogą gminną nr 229516P, a dalej łącząc się z istniejącym przebiegiem DK24, gdzie zaprojektowane zostało skrzyżowanie typu rondo. Obwodnica kończy się za łukiem DK24 skierowanym w stronę miejscowości Kamionna. 

Cel inwestycji

Dzięki budowie obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie jego przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, w szczególności pomiędzy Poznaniem a Gorzowem Wielkopolskim. 

Program budowy 100 obwodnic

Osiem obwodnic wielkopolskich miast zostało ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Pięć z nich znajduje się w realizacji. Dla obwodnic Żodynia, Grzymiszewa, Gostynia, Strykowa i Koźmina Wielkopolskiego zostały zawarte umowy z wykonawcami na projekt i budowę.  

Dla obwodnicy Grzymiszewa planowany termin udostępnienia do ruchu to II kwartał 2024 roku. Udostępnienie do ruchu kierowcom obwodnic Żodynia i Strykowa planowane jest na III kwartał 2024 r., a obwodnicy Gostynia w III kwartał 2025 r. 

Dla obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego trwają prace projektowe. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na III kwartał 2025 r.  

Dla obwodnicy Kalisza w ciągu DK25, 23 marca br. złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ). 

Z kolei dla obwodnicy Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa w ciągu DK15 trwa opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. 

{"register":{"columns":[]}}