W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na węźle Szczecin Kijewo jedziemy jedną jezdnią autostrady A6

19.01.2022

Powrót do ruchu jedną jezdnią A6 umożliwi dokończenie prac na jezdni w kierunku Świnoujścia. Obecnie kierowcy przejeżdżają przez węzeł jezdnią w stronę Kołbaskowa, mając do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przejazd w relacji Szczecin - Świnoujście odbywa się jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą z włączeniem w A6 w północnej części węzła. Zakończenie wszystkich robót na węźle planowane jest w lipcu tego roku.

Zdjęcia wiaduktu drogowego podczas budowy

Kolejne roboty na węźle

Obecnie wprowadzone zmiany umożliwią wykonanie pozostałych robót na jezdni w stronę Świnoujścia. Na tej jezdni musi być wykonane frezowanie nawierzchni autostrady na południe od wiaduktu oraz następnie roboty bitumiczne, w tym wykonanie warstwy ścieralnej na całości jezdni A6. Trzeba również wykonać bariery energochłonne, oświetlenie i inne roboty wykończeniowe. Prace te potrwają około dwóch miesięcy, następnie planowana jest kolejna zmiana organizacji ruchu, aby dokończyć prace przy jezdni w stronę Kołbaskowa.   

Równocześnie dalej będą prowadzone prace przy łącznicach oraz na DK10. Trwają też prace przy dojazdach do nowego wiaduktu nad autostradą A6 i roboty wykończeniowe na samym obiekcie. 

Węzeł po nowemu

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.    

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.  

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}