W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy firmy zainteresowane dobudową drugiej jezdni obwodnicy Kępna

16.11.2023

Trzy oferty wpłynęły w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 4 km drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wszystkie mieszczą się w naszym budżecie. Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłosiliśmy 15 września br. W trakcie postępowania wpłynęło 191 pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert.

obwodnica Kępna w ciągu S11

Analizujemy oferty

Najniższa oferta, złożona przez konsorcjum firm: Mirbud (lider) i Kobylarnia ma wartość 69 076 296,50 zł. Drugą w kolejności jest oferta firmy Budimex o wartości 80 897 655,96 zł, a najwyższą, na kwotę 83 612 823,15 zł , złożyła firma STRABAG Infrastruktura Południe. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania wynosi 85 458 617,12 zł.

Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny będzie cena (60 proc.), a pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, a także na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (łącznie 40 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali wydłużenie gwarancji jakości o 5 lat w obu kryteriach.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w okresie 33 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 16 grudnia do 15 marca). Podpisanie umowy na realizację inwestycji planowane jest w II kwartale 2024 r. po zakończeniu postępowania przetargowego.

O inwestycji

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni na odc. Ok. 4 km, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię nad drogą powiatową nr 5704P, linią kolejową nr 272. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Źródło finansowania

Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego. 

Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:   

1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

2. Piła – Ujście o długości około 20 km,

3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

4. Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,

5. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,

6. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,

7. Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

Dla odcinka Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinka Szczecinek – Piła oraz Oborniki – Poznań uzyskaliśmy DŚU, a dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Trwa przetarg na zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Termin składania ofert upływa 6 grudnia br. o godz. 9. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.

Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa

Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

  • woj. zachodniopomorskie 

Od 2019 roku kierowcy mogą korzystać z 35,5 km wspólnego przebiegu S11 i S6 od Kołobrzegu do Koszalina wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. W tym samym roku do ruchu została oddana obwodnica Szczecinka o długości 12 km. 

Pod koniec września br. oddaliśmy do ruchu 48 km trasy od Koszalina do Bobolic. Nowa droga wyprowadziła ruch tranzytowy z Bobolic i wszystkich miejscowości położonych przy obecnej DK11 pomiędzy Koszalinem i Bobolicami.

Do domknięcia realizacji S11 na Pomorzu Zachodnim brakuje odcinka między Bobolicami, a Szczecinkiem. Na ten fragment, o długości 24,4 km, podpisaliśmy 30 sierpnia tego roku umowę z wykonawcą. Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest w 2026 roku. 

  • woj. opolskie

Oddana do ruchu dwujezdniowa obwodnica Olesna, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i nośności 11,5 t/oś, zostanie połączona z sąsiednimi odcinkami drogi ekspresowej S11. W toku jest przetarg na wyłonienie wykonawcy 46 km trasy od obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna, podzielonej na trzy odcinki realizacyjne.

  • woj. śląskie

W czerwcu br. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach trafił wniosek o DŚU dla prawie 30 km S11, od granicy województw opolskiego i śląskiego do granicy powiatu lublinieckiego i tarnogórskiego. We wrześniu złożyliśmy wniosek o DŚU dla kolejnego, ponad 31-kilometrowego odcinka, stanowiącego obwodnicę Tarnowskich Gór. Złożenie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wniosków o wydanie DŚU zakończyło początkowy etap przygotowania inwestycji. Na etapie procedowania decyzji DŚU dla odcinka drugiego nie będą następowały ostateczne rozstrzygnięcia w zakresie geometrii węzła Piekary Śląskie i dowiązania się do istniejącej sieci dróg.

 W ramach procedowania DŚU zostaną ponownie ocenione wszystkie warianty (tym razem przede wszystkim pod kątem środowiskowym), a następnie zostanie wydana decyzja administracyjna, która ostatecznie zatwierdzi wariant przewidziany do realizacji.  

Równolegle do procedowanej decyzji DŚU opracowywana będzie Koncepcja programowa uszczegóławiająca przyjęte rozwiązania. Podczas tego etapu prac odcinek od Małej Panwi na granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Piekary Śląskie (tzw. obwodnicy Tarnowskich Gór) zostanie podzielony na dwa pododcinki:   

  • od granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Radzionków na skrzyżowaniu dróg S11 i DW911,

oraz    

  • od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie.

 Należy przy tym pamiętać, że ze względu na szczegółową analizę geometryczną i analizę przepustowości węzła Piekary Śląskie nie wyklucza się konieczności uzyskania dodatkowej lub nowej decyzji DŚU. To z uwagi na zmianę rozwiązań projektowych na węźle Piekary Śląskie w stosunku do rozwiązań z etapu STEŚ.

Materiały

Informacja z otwarcia ofert
informacja​_z​_otwarcia​_ofert​_(003).pdf 0.07MB
Zestawienie ofert dla dobudowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu S11
Zestawienie​_ofert​_-​_Zaprojektowanie​_i​_budowa​_drogi​_S11​_na​_odcinku​_Ostrów​_Wielkopolski​_(1).pdf 0.17MB

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}