W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ruszamy z remontem S8

11.07.2025

Od wtorku (15 lipca) rozpoczynamy prace związane z remontem najstarszego, 9-kilometrowego, betonowego odcinka drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy, między Polichnem i Studziankami (woj. łódzkie). Rozbierzemy tam starą, betonową nawierzchnię o grubości 28 cm i zastąpimy ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką.

S8 Polichno - Studzianki mapka

Jak przeprowadzimy prace

Zmiana technologii nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami. Zwieńczeniem robót będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wykonawcą remontu jest firma Strabag, a jego koszt to 37,1 mln zł. 

Przewidujemy, że prace zajmą około czterech miesięcy. W trakcie ich realizacji ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku), przy ograniczeniu do 80 km/h. W czasie prowadzonych robót przewiduje się możliwość zamykania łącznic węzłów, które znajdą się na trasie prowadzonego remontu. Utrzymana ma być jednak dostępność do przydrożnej infrastruktury, takiej jak stacje paliw czy hotele. Wykonawca będzie mógł prowadzić prace 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nie wyłączając dni świątecznych. 

Kolejne etapy

Należy podkreślić, że w tej chwili rozpoczynamy remont 9 km trasy i jest to tzw. zamówienie podstawowe. Przetarg obejmuje jednak możliwość remontu kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego. Finalnie wyremontujemy więc odcinek o długości 12 km. 

Nieco historii

Remontowany fragment S8 jest to tzw. odcinek doświadczalny, wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły. 

Odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Od tego czasu nawierzchnia została poważnie wyeksploatowana, a naturalną konsekwencją była decyzja o remoncie.

{"register":{"columns":[]}}