Powrót

S7 od Płońska do Warszawy

11.12.2025

Nie zwalniamy tempa. Konsekwentnie realizujemy poszczególne odcinki S7 na północ od stolicy. Mobilizujemy wykonawców, którzy realizują roboty pomiędzy węzłami Płońsk Południe a Załuski, by udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku.

Na zdjęciu widać fragment drogi ekspresowej S7 w rejonie Załuski–Modlin. Droga przebiega przez teren otwarty. W tle widoczne są pola i niska roślinność, a także linia drzew w oddali.
Jezdnia jest asfaltowa, z wyraźnymi pasami ruchu i oznakowaniem poziomym. Po obu stronach drogi znajdują się barierki energochłonne (metalowe).
Widoczny jest pas rozdziału między kierunkami ruchu. Dominują odcienie szarości (asfalt), zieleni (roślinność) i niebieskiego (niebo). Niebo jest częściowo zachmurzone, ale jasne, co sugeruje dobre warunki pogodowe.

S7 Płońsk - Czosnów

35 km drogi krajowej nr 7 podzieliliśmy na trzy kontrakty. Wszystkie zadania polegają na rozbudowie istniejącej drogi do parametrów trasy ekspresowej. Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. 

24 października 2025 r. oddaliśmy do użytkowania 9,7 km od Czosnowa do Modlina. Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. 

Trwają jeszcze prace na dwóch fragmentach: Płońsk Południe - Załuski (12,9 km) i Załuski - Modlin (12 km).  

Obecnie układana jest nawierzchnia, a także wykonywane są prace brukarskie. Toczą się też roboty mostowe, jak i te związane z przebudową kolizji z urządzeniami podziemnymi. Trwa również budowa ekranów akustycznych oraz montaż ich wypełnienia. 

Procentowe zaawansowanie robót przedstawia się następująco: 
•    Płońsk Południe - Załuski: 88 proc. 
•    Załuski - Modlin: 96 proc. 

Dla obu kontraktów zostały podpisane aneksy wydłużające czas na ukończenie. W przypadku odcinka Płońsk Południe - Załuski termin mija w marcu 2026 r., a dla środkowego zadania był to sierpień 2025 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawców tych dwóch odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku. 

Dofinansowanie z Programu FEnIKS

Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Planowany całkowity koszt realizacji trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów wynosi nieco ponad 2,8 mld zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych to blisko 1,5 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł. 

Zestawienie logotypów FEnIKS

S7 Czosnów - Warszawa

Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 9-kilometrowego odcinka pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał postanowienie uzgadniające w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Prace będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu decyzji ZRID, w I kwartale 2026 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, który oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. 

Dla ostatniego odcinka, od Kiełpina do Warszawy (12,9 km), przygotowywana jest dokumentacja projektowa na potrzeby uzyskania decyzji ZRID. Działamy zgodnie z harmonogramem i odbiór dokumentacji planujemy w II kwartale 2026 r. Ten odcinek będzie budowany przez wykonawcę, którego wyłonimy w przetargu ogłoszonym po uzyskaniu przez GDDKiA decyzji ZRID. 

Materiały

wypowiedź rzecznika - S7-Płońsk-Płd.-Załuski
S7-Płońsk-Płd-Załuski.mp3 2.32MB
wypowiedź rzecznika - S7-Czosnow-Warszawa
S7-Czosnow-Warszawa.mp3 1.20MB
{"register":{"columns":[]}}