W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)


Złożyłeś lub wysłałeś wniosek do urzędu? Chcesz szybko dowiedzieć się, czy twoja sprawa została zrealizowana? 
Jeśli przekazałeś i potwierdziłeś swoje dane w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK) – otrzymasz SMS-a i/lub e-maila z informacją o rozpatrzeniu wniosku.
Dlatego skorzystaj z RDK.
Przekazanie danych do rejestru jest dobrowolne. Przekazujesz swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba.
Sam decydujesz, które dane podajesz i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. Możesz je w każdej chwili zmienić lub usunąć.  
Jeśli przekazałeś i potwierdziłeś swoje dane w RDK – nic nie musisz robić. 
Jeśli nie potwierdziłeś swoich danych
w RDK – potwierdź dane: Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Skorzystaj z RDK

Informacje:

Jeśli chcesz skorzystać z RDK przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP.
 

  • Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:

    • dokumentach gotowych do odbioru, 
    • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
    • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.

    Podajesz swoje dane kontaktowe w jednym miejscu i jesteś pewny, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych, które pozwalają na szybki i skuteczny kontakt.
    RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie.
    Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają  tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.  
    Dane kontaktowe w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.   
    Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.

  • Każdy, kto spełnia  poniższe warunki:

    • ma numer PESEL,
    • jest osobą pełnoletnią. 
    • login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,
    • telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
       
    1. Kliknij przycisk Skorzystaj z RDK.
    2. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się do usługi.
    3. Znajdziesz się w RDK. Wybierz przycisk Przekaż dane do RDK. Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz nr PESEL – zostaną przekazane do RDK. 
    4. Podaj swoje dane kontaktowe – numer telefonu i/lub adres e-mail.
    5. Potwierdź kodem swoje dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail. 
    6. Możesz to zrobić: 
  • W dowolnej chwili.
     

  • Usługa jest bezpłatna. 

    • Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 
    • Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
  • Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019. poz. 2294)
     

     

  • Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:

    • dokumentach gotowych do odbioru, 
    • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
    • nieścisłościach lub potrzebie uzupełnienia informacji.

    Podajesz swoje dane kontaktowe w jednym miejscu i jesteś pewny, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych, które pozwalają na szybki i skuteczny kontakt.
    RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie.
    Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają  tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.  
    Dane kontaktowe w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.   
    Podany w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko do jednej osoby.

  • Każdy, kto spełnia  poniższe warunki:

    • ma numer PESEL,
    • jest osobą pełnoletnią. 
    • wniosek o dodanie do RDK – pobierz i wypełnij. Wniosek dostaniesz też w urzędzie. 
      Wniosek możesz również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
    • dowód osobisty lub paszport,
    • telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na nie SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia twoich danych.
       
    1. Złóż wniosek w urzędzie o dodanie, zmianę lub usunięcie swoich danych kontaktowych.
    2. Potwierdź swoją tożsamość – pokaż urzędnikowi swój dowód osobisty lub paszport.
    3. Przekaż urzędnikowi swoje dane kontaktowe.
    4. Potwierdź dane kontaktowe, które wprowadził urzędnik, czyli podaj mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu. Możesz to zrobić również online. Wtedy skorzystaj z usługi  Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
  • W dowolnej chwili.
     

  • W dowolnym urzędzie gminy lub w innym urzędzie, który ma dostęp do RDK – niezależnie od miejsca zameldowania. 


     

  • Usługa jest bezpłatna.

    • Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. 
    • Jeśli usuwasz dane – zostaną oneusunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
  • Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019. poz. 2294)

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2019 14:33

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji