W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)




Złożyłeś lub wysłałeś wniosek do urzędu? Chcesz szybko dowiedzieć się, czy Twoja sprawa została zrealizowana? 

Weź udział w ankiecie Weź udział w ankiecie. Pomóż nam ulepszyć sposób logowania do usług administracji publicznej.

Co zrobić, by dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych?
Pamiętaj, przekazanie danych do rejestru jest dobrowolne.  Przekazujesz swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sam decydujesz, które dane podajesz i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. 

Dane możesz przekazać oraz zmienić lub usunąć wybierając SKORZYSTAJ Z RDK.

Zobacz jak - w przypadku przekazania - będziemy przetwarzać twoje dane osobowe.

Skorzystaj z RDK

Informacje:

Jeśli chcesz skorzystać z RDK przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP.
 

  • Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z tobą, by powiadomić cię o:

    • dokumentach gotowych do odbioru, 
    • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
    • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

    Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

    Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

  • Każdy, kto:

    • ma numer PESEL,
    • jest osobą pełnoletnią. 
    • login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,
    • telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.
       
    1. Kliknij przycisk Skorzystaj z RDK.
    2. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się do usługi.
    3. Znajdziesz się w RDK. Wybierz przycisk Przekaż dane do RDK. Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz nr PESEL – zostaną przekazane do RDK. 
    4. Podaj swoje dane kontaktowe – numer telefonu i/lub adres e-mail.
    5. Potwierdź kodem swoje dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail. 
    6. Możesz to zrobić od razu lub, jeśli nie dokończyłeś procesu potwierdzania, bo np. nie masz przy sobie telefonu komórkowego, w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Wówczas skorzystaj z usługi: Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK). Nie będziesz musiał się logować do usługi. Przygotuj tylko numer PESEL.
  • RDK, podobnie jak wszystkie e-usługi – jest dostępny w dowolnej chwili.

  • Jeśli masz już dane kontaktowe w RDK i chcesz je zaktualizować bo zmieniłeś numer telefonu lub adres skrzynki e-mail lub je usunąć kliknij przycisk SKORZYSTAJ  Z RDK.

    Usuwając dane kontaktowe usuwasz wszystkie swoje dane z RDK (również dane osobowe: imię, nazwisko i PESEL).
    Dane kontaktowe możesz w każdej chwili ponownie przekazać do RDK.

  • Usługa jest bezpłatna. 

    • Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 
    • Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 346, z późn. zm.)

     

  • Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z tobą, by powiadomić cię o:

    • dokumentach gotowych do odbioru, 
    • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
    • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

    Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

    Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

  • Każdy, kto:

    • ma numer PESEL,
    • jest osobą pełnoletnią. 
    • pobierz i wypełnij wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z RDK. 
      Wniosek dostaniesz też w urzędzie. 
      Wniosek możesz również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
    • dowód osobisty lub paszport,
    • telefon komórkowy  – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na niego SMS-a. Jeśli będziesz chciał potwierdzić także adres e-mail, potrzebny ci będzie również dostęp do konta pocztowego.
    1. Złóż wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w urzędzie.
    2. Potwierdź swoją tożsamość – pokaż urzędnikowi swój dowód osobisty lub paszport.
    3. Przekaż urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres email.
    4. Potwierdź dane kontaktowe, które wprowadził urzędnik, czyli podaj mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu. Możesz to zrobić również online. Wtedy skorzystaj z usługi  Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
  • W godzinach pracy urzędu.
     

  • W dowolnym urzędzie gminy lub w innym urzędzie, który ma dostęp do RDK – niezależnie od miejsca zameldowania. 
     

     

  • Usługa jest bezpłatna.

    • Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. 
    • Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
    • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 346, z późn. zm.)

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2021 16:08

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów