W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzyskaj materiały geodezyjne i kartograficzne

Interesujesz się geodezją lub kartografią i chcesz uzyskać dostęp do materiałów geodezyjnych lub kartograficznych? Jesteś studentem geologii lub geografii i potrzebujesz map lub innych dokumentów cyfrowych? Sprawdź, jak uzyskać materiały geodezyjne i kartograficzne.

Odpowiedz na kilka prostych pytań.

Otrzymasz odpowiednie informacje.

Materiały z jakiego zasobu chcesz dostać?

Sprawdź, jakie dane możesz uzyskać

Jak chcesz załatwić sprawę?

Jak chcesz załatwić sprawę?

Jak chcesz załatwić sprawę?

Informacje:

  • Wniosek o udostępnienie materiałów centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – pobierz i wypełnij załącznik 1 do rozporządzenia albo zrób to w GUGiK.

  • Jeśli chcesz uzyskać dane z PRGPRNGBDOO NMT_100 – nie składaj wniosku. Pobierz je ze strony GUGiK.

    Jeśli chcesz uzyskać inne materiały – złóż wniosek. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.

    1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Złóż wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz dokumenty.
    3. Czekaj na list z GUGiK z informacją o wysokości opłaty.
    4. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
    5. Czekaj na gotowe materiały i licencję na ich wykorzystanie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
  • W Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii (GUGiK, ul. Wspólna 2, 00-926 Warszawa).

    Masz 2 możliwości złożenia wniosku:

    • zanosisz do GUGiK,
    • wysyłasz pocztą.
  • Informację o opłacie otrzymasz z GUGiK po złożeniu wniosku.

    Zależy ona między innym od:

    • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej – otrzymasz je bezpłatnie,
    • sposobu udostępniania – elektronicznie czy papierowo,
    • ilości materiałów,
    • jakości i aktualności materiałów,
    • baz danych, z których otrzymasz materiały.

    Wycenę dostaniesz z GUGiK.

    Masz 2 możliwości zapłaty:

    • robisz przelew na konto wskazane w liście od GUGiK,
    • płacisz w kasie GUGiK.
  • Zapytaj w GUGiK. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

    Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

    • w GUGiK,
    • pocztą,
    • e-mailem.

    Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Informacje:

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP – potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość.

Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym — masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.

  • eśli chcesz uzyskać dane z PRGPRNGBDOO NMT_100 – nie składaj wniosku. Pobierz je ze strony GUGiK.

    Jeśli chcesz dostać inne materiały – złóż wniosek. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.

    1. Wejdź na stronę usługi Udostępnienie materiałów centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    2. Kliknij Załatw sprawę.
    3. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
    4. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
    5. Zaadresuj wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie wysyłasz dokumenty.
    6. Wypełnij wniosek.
    7. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
    8. Wyślij wniosek. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    9. Czekaj na odpowiedź z informacją, ile zapłacisz za materiały. Odpowiedź dostaniesz na swoje konto na platformie ePUAP.
    10. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
    11. Odbierz materiały i licencję na ich wykorzystanie. Możesz je odebrać w sposób wybrany przez siebie we wniosku:
      • w urzędzie,
      • e-mailem,
      • pocztą.
  • Do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.

  • Informację o opłacie i numer konta, na który masz zrobić przelew, dostaniesz w odpowiedzi od GUGiK.

    Opłata zależy między innym od:

    • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej – otrzymasz je bezpłatnie,
    • sposobu udostępniania – elektronicznie czy papierowo,
    • ilości materiałów,
    • jakości i aktualności materiałów,
    • baz danych, z których otrzymasz materiały.

    Wycenę dostaniesz z GUGiK.

  • Zapytaj w GUGiK. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

    Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

    • w GUGiK,
    • pocztą,
    • e-mailem.

    Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Informacje:

    1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Złóż wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie składasz dokumenty.
    3. Czekaj na list z informacją o wysokości opłaty.
    4. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
    5. Czekaj na gotowe materiały i licencję na ich wykorzystanie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.
  • W urzędzie marszałkowskim.

    Masz 2 możliwości złożenia wniosku:

    • zanosisz go do urzędu marszałkowskiego,
    • wysyłasz pocztą.

    Sprawdź adres urzędu marszałkowskiego na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

  • Informację o opłacie dostaniesz z urzędu po złożeniu wniosku.

    Zależy ona między innym od:

    • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej – otrzymasz je bezpłatnie,
    • sposobu udostępniania – elektronicznie czy papierowo,
    • ilości materiałów,
    • jakości i aktualności materiałów,
    • baz danych, z których otrzymasz materiały.

    Wycenę dostaniesz z urzędu.

    Masz 2 możliwości zapłaty:

    • robisz przelew na konto wskazane w liście od urzędu,
    • płacisz w kasie urzędu.
  • Termin realizacji wniosku zależy między innymi od czasu, jaki urząd potrzebuje na przygotowanie materiałów. Pamiętaj, że musisz zapłacić za materiały, zanim je odbierzesz. Gdy urząd otrzyma twoją wpłatę, przygotuje materiały. Sposób odbioru zależy od tego, co wskażesz we wniosku (odbiór osobisty, listownie, drogą elektroniczną).

    Pamiętaj, że materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z załączoną do nich licencją.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Informacje:

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP – potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość.

Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i tylko ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym — masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.
    1. Przygotuj wszystkie potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Wejdź na stronę usługi: Udostępnienie materiałów wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    3. Kliknij Załatw sprawę.
    4. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
    5. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
    6. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
    7. Wyślij wniosek do właściwego urzędu marszałkowskiego.
    8. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    9. Czekaj na odpowiedź – dostaniesz z urzędu informację, ile zapłacić.
    10. Zapłać za udostępniane materiały. Możesz zapłacić przelewem na konto wskazane przez urząd.
    11. Teraz dostaniesz materiały wraz z licencją na ich wykorzystanie. Gotowe materiały możesz odebrać bezpośrednio w urzędzie albo dostać e-mailem, albo pocztą tradycyjną – w zależności od tego, co zaznaczysz we wniosku.

    Pamiętaj, że materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z załączoną do nich licencją.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Informacje:

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Informacje:

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP – potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość.  

Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i tylko ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym – masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.

Jeśli potrzebujesz dokumentu o nieruchomości, bo chcesz zrobić wpis w księdze wieczystej – skorzystaj z usługi Uzyskaj wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.

  • Jeśli chcesz uzyskać dane z PRGPRNGBDOO NMT_100 – nie składaj wniosku. Pobierz je ze strony GUGiK.

    Jeśli chcesz dostać inne materiały – złóż wniosek. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.

    1. Wejdź na stronę usługi Udostępnienie materiałów centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    2. Kliknij Załatw sprawę.
    3. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
    4. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
    5. Zaadresuj wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie wysyłasz dokumenty.
    6. Wypełnij wniosek.
    7. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
    8. Wyślij wniosek. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    9. Czekaj na odpowiedź z informacją, ile zapłacisz za materiały. Odpowiedź dostaniesz na swoje konto na platformie ePUAP.
    10. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
    11. Odbierz materiały i licencję na ich wykorzystanie. Możesz je odebrać w sposób wybrany przez siebie we wniosku:
      • w urzędzie,
      • e-mailem,
      • pocztą.
  • Do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.

  • Informację o opłacie i numer konta, na który masz zrobić przelew, dostaniesz w odpowiedzi od GUGiK.

    Opłata zależy między innym od:

    • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej – otrzymasz je bezpłatnie,
    • sposobu udostępniania – elektronicznie czy papierowo,
    • ilości materiałów,
    • jakości i aktualności materiałów,
    • baz danych, z których otrzymasz materiały.

    Wycenę dostaniesz z GUGiK.

  • Zapytaj w GUGiK. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

    Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

    • w GUGiK,
    • pocztą,
    • e-mailem.

    Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 12:48

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Twoje odpowiedzi

Zacznij od początku