W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyślij pismo ogólne

Chcesz załatwić nietypową sprawę przez internet? Złożyć podanie, wniosek, skargę czy zażalenie? Wypełnij formularz pisma ogólnego i wyślij go na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP).

Wyślij pismo ogólne

Informacje:

  • To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.

    Możesz nam zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Samodzielnie uzupełnij formularz na komputerze i wyślij na elektroniczną skrzynkę podawczą. Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.

    Pismo ogólne piszesz, jeśli:

    • chcesz się z nami skontaktować,
    • przepisy umożliwiają wysłanie pisma przez internet,
    • nie ma specjalnego formularza do załatwienia twojej konkretnej sprawy.

    Sprawdź, czy nie ma formularza dla twojej sprawy – na przykład jeśli chcesz mieć dostęp do informacji publicznej, wyślij specjalny formularz do tego przeznaczony. 

  • Dla każdego, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.

    Potrzebny ci do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

    • dane do logowania na platformie ePUAP,
    • załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne.
    1. Przygotuj potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne
    3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
    4. Wypełnij formularz.
    5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
    6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
    7. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
    8. Czekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

    Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu.

  • Do urzędu lub innego podmiotu publicznego, który ma elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP. Są to na przykład ministerstwa, urzędy gminy, urzędy centralne, urzędy skarbowe, szkoły publiczne, publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanepid. 

  • Usługa jest bezpłatna.

  • To zależy od rodzaju twojej sprawy.

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2019 11:10

Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji