Uzyskaj adres do e-Doręczeń u publicznego dostawcy usługi
Możesz złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń przez Internet. Wybierz właściwy wniosek i sprawdź, jak to zrobić.
Informacje:
Jeśli chcesz wysyłać i odbierać wiadomości w usłudze e-Doręczeń, potrzebujesz adresu do e-Doręczeń. Aby go utworzyć, wypełnij prosty wniosek.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz otrzymywać i wysyłać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z administracją publiczną, równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.
Jeśli nie chcesz skorzystać z usługi e-Doręczeń u publicznego dostawcy, możesz wybrać dostawcę niepublicznego. Pamiętaj jednak, że usługa może być wtedy płatna.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Każdy obywatel, który ma profil zaufany, podpis kwalifikowany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód).
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
Jeśli składasz wniosek dla siebie:
- dane kontaktowe – adres e-mail i adres do korespondencji. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu profilem zaufanym;
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny, podaj dane tej osoby: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail.
Jeśli składasz wniosek jako pełnomocnik, przygotuj:
- dane osoby, którą reprezentujesz: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail i adres do korespondencji,
- dokumenty potwierdzające pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym,
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie przysługuje Ci zwolnienie z opłaty),
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny niż ty lub osoba, którą reprezentujesz, podaj dane administratora: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail.
Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z:
- Instrukcją Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla osób fizycznych (.pdf, 1,5 MB)
- Filmikiem Sprawdź, jak złożyć wniosek o skrzynkę e-Doręczeń dla osoby fizycznej.
Aby aktywować skrzynkę do e-Doręczeń:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Wejdź w zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę.
- Podaj adres e-mail, na który mają być wysyłane powiadomienia.
- Przed aktywacją zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
- Kliknij Aktywuj.
Gdy skrzynka będzie aktywna, dostaniesz wiadomość o aktywacji na podany wcześniej adres e-mail. Wtedy możesz zacząć z niej korzystać.
Informację o aktywacji dostaniesz też na skrzynkę do e-Doręczeń.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z:
- Instrukcją Skrzynka do doręczeń elektronicznych. Instrukcja użytkownika dla obywatela (.pdf, 5,37 MB)
- Filmikiem Sprawdź, jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatne.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
- Jeżeli wniosek zostanie zaakceptowany, na adres e-mail podany we wniosku dostaniesz informację o utworzeniu adresu do e-Doręczeń i konieczności aktywacji skrzynki.
- Jeżeli wniosek zostanie odrzucony, na adres e-mail podany we wniosku dostaniesz informację o przyczynie jego odrzucenia.
- Aktywuj skrzynkę zgodnie z instrukcją podaną w wiadomości e-mail.
- Po aktywacji możesz korzystać ze swojej skrzynki do e-Doręczeń.
Status złożonego wniosku oraz zawarte w nim dane może sprawdzić osoba składająca wniosek po zalogowaniu się na edoreczenia.gov.pl w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. W tym miejscu zamieszczone są wszystkie złożone wnioski wraz z informacją o ich statusie.
Ważne!
- Jeśli po złożeniu wniosku zorientowałeś się, że popełniłeś w nim błąd, nie składaj kolejnego wniosku, poczekaj na jego odrzucenie.
- Jeśli wniosek zostanie odrzucony, otrzymasz e-maila z informacją o przyczynie jego odrzucenia ze wskazaniem, co wymaga poprawy. Wówczas należy złożyć nowy wniosek.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- obejrzeć instrukcje i filmiki.
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań,
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52
Informacje:
Aby korzystać z e-Doręczeń (czyli wysyłać i odbierać wiadomości), musisz mieć adres do e-Doręczeń. Sprawdź poniższe informacje i wypełnij krótki wniosek, żeby go otrzymać.
Ważne!
Wniosek o ADE dla podmiotu publicznego może złożyć jedynie jego reprezentant lub pełnomocnik.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz wysyłać i odbierać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji pomiędzy podmiotami publicznymi oraz z obywatelami, przedsiębiorcami. e-Doręczenia są równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Wszystkie podmioty publiczne wymienione w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
Obowiązek korzystania z e-doręczeń wchodzi w życie stopniowo – dokładne terminy dla różnych grup znajdują się w harmonogramie.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- swoje dane kontaktowe – adres e-mail. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu np. profilem zaufanym;
- dane podmiotu: nazwa, numer NIP (jeśli został nadany), numer REGON, numer KRS (jeśli został nadany), adres siedziby podmiotu, adres do korespondencji (jeśli jest inny niż adres siedziby).
Pamiętaj! Błędne dane lub brak np. numeru KRS w przypadku jeśli podmiot go posiada, może być powodem odrzucenia wniosku. - dokumenty potwierdzające reprezentację (opcjonalnie);
- dokument potwierdzający pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym przez reprezentanta podmiotu;
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie jesteś z niej zwolniony);
- dane administratora/administratorów (imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail), czyli osób , które będą zarządzać skrzynką do e-Doręczeń;
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.
Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i załącz odpowiednie dokumenty (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie złożenia wniosku wpłynie na adresy e-mail administratorów, których wskażesz we wniosku.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z:
Instrukcją „Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla podmiotu publicznego (.pdf, 1,67 MB)
Filmikiem „Sprawdź, jak złożyć wniosek o skrzynkę e-Doręczeń dla podmiotu publicznego”.
Aktywacja skrzynki do e-Doręczeń:
Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, administrator (administratorzy) wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
Jeśli jesteś administratorem i chcesz aktywować skrzynkę, to:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres e-mail do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
- Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail administratora (administratorów) otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać. Informację o aktywacji dostaniesz też na skrzynkę do e- Doręczeń.
Ważne!
Aktywacji dokonuje jeden z administratorów.Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z:
- Instrukcją Panel Użytkownika (Dashboard). Instrukcja użytkownika (.pdf, 1,29 MB)
- Filmikiem Sprawdź, jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatne.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Status złożonego wniosku i zawarte w nim dane może sprawdzić osoba, która go złożyła (pełnomocnik lub reprezentant podmiotu) w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. Wniosek może mieć następujące statusy:
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
Ważne: jeśli zauważysz, że wysłany wniosek zawiera błędy, poczekaj, aż zostanie odrzucony, i dopiero wtedy złóż nowy, poprawny wniosek. - Pozytywnie rozpatrzony – gdy uzyskasz adres do e-Doręczeń. Administrator wskazany we wniosku otrzyma wtedy e-maila o utworzeniu adresu i będzie mógł aktywować skrzynkę.
- Odrzucony – gdy odrzucono wniosek, system wyświetli powód jego odrzucenia. Złóż wtedy nowy, poprawny wniosek.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z filmikiem „Zobacz, jak zarządzać adresami do e-Doręczeń”.
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- zobacz przewodnik dla podmiotów publicznych,
- obejrzeć instrukcje i filmiki,
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań,
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45.
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń.
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52
Informacje:
Aby korzystać z e-Doręczeń (czyli wysyłać i odbierać wiadomości), musisz mieć adres do e-Doręczeń. Sprawdź poniższe informacje i wypełnij krótki wniosek, żeby go otrzymać.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz otrzymywać i wysyłać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z administracją publiczną, równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.
Jeśli nie chcesz skorzystać z usługi e-Doręczeń u publicznego dostawcy, możesz wybrać dostawcę niepublicznego. Pamiętaj jednak, że usługa może być wtedy płatna.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Od 1 stycznia 2025 r osoba wykonująca zawód zaufania publicznego:
- adwokat,
- radca prawny,
- doradca podatkowy,
- doradca restrukturyzacyjny,
- rzecznik patentowy,
- notariusz
ma obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE) oraz komunikowania się z wykorzystaniem e-Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- swoje dane kontaktowe – adres e-mail i adres do korespondencji. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu np. profilem zaufanym;
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny, podaj dane tej osoby: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail.
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.Jeśli składasz wniosek jako pełnomocnik, przygotuj:
- dane osoby, którą reprezentujesz: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail i adres do korespondencji,
- dokumenty potwierdzające pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym przez osobę, którą reprezentujesz,
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie przysługuje Ci zwolnienie z opłaty),
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny niż Ty lub osoba, którą reprezentujesz, podaj dane administratora: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail.
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i załącz odpowiednie dokumenty (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z instrukcją „Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla zawodów zaufania publicznego".
Aby aktywować skrzynkę do e-Doręczeń:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres e-mail do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
Gdy skrzynka będzie aktywna, dostaniesz wiadomość o aktywacji na podany wcześniej adres e-mail. Wtedy możesz zacząć z niej korzystać. Informację o aktywacji dostaniesz też na skrzynkę do e- Doręczeń.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z filmikiem Sprawdź, jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatne.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Status złożonego wniosku i zawarte w nim dane może sprawdzić osoba, która go złożyła (pełnomocnik lub reprezentant podmiotu) w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. Wniosek może mieć następujące statusy:
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
Ważne: jeśli zauważysz, że wysłany wniosek zawiera błędy, poczekaj, aż zostanie odrzucony, i dopiero wtedy złóż nowy, poprawny wniosek. - Pozytywnie rozpatrzony – gdy uzyskasz adres do e-Doręczeń. Administrator wskazany we wniosku otrzyma wtedy e-maila o utworzeniu adresu i będzie mógł aktywować skrzynkę.
- Odrzucony – gdy odrzucono wniosek, system wyświetli powód jego odrzucenia. Złóż wtedy nowy, poprawny wniosek.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z filmikiem „Zobacz, jak zarządzać adresami do e-Doręczeń”.
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- obejrzeć instrukcje i filmiki,
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań.
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń.
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52
Informacje:
Aby korzystać z e-Doręczeń (czyli wysyłać i odbierać wiadomości), musisz mieć adres do e-Doręczeń. Sprawdź poniższe informacje i wypełnij krótki wniosek, żeby go otrzymać.
Ważne!
Wniosek o ADE dla podmiotu niepublicznego niebędącego osobą fizyczną może złożyć jego reprezentant lub pełnomocnik.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz otrzymywać i wysyłać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z obywatelami i innymi podmiotami, równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.
Jeśli nie chcesz skorzystać z usługi e-Doręczeń u publicznego dostawcy, możesz wybrać dostawcę niepublicznego. Pamiętaj jednak, że usługa może nie być wtedy bezpłatna.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Wszystkie podmioty niepubliczne, takie jak:
- fundacje
- fundacje rodzinne
- fundusze
- inne osoby prawne
- izby gospodarcze
- izby rzemieślnicze
- kolumna transportu sanitarnego
- kościół
- kółka rolnicze
- niepubliczne szkoły, zespoły szkół i placówki oświatowe
- organizacje pożytku publicznego
- organizacje pracodawców
- partie polityczne
- podmioty zagraniczne
- przedstawicielstwa zagraniczne
- przedszkola niepubliczne
- stowarzyszenie nierejestrowe
- stowarzyszenia rejestrowe
- uczelnie wyższe
- wspólnoty mieszkaniowe
- związki pracodawców
- związki zawodowe
- związki, zrzeszenia lub ich reprezentacje
Inne, niewymienione powyżej formy prawne dla podmiotów niepublicznych, wnioskują o nadanie adresu do e-Doręczeń na stronie Biznes.gov.pl.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- swoje dane kontaktowe – adres e-mail. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu np. profilem zaufanym;
- dane podmiotu, który reprezentujesz:
- nazwa,
- adres siedziby podmiotu,-
- adres do korespondencji (jeśli jest inny niż adres siedziby),
- REGON,
- KRS, NIP oraz formę prawną podmiotu (zgodnie z rejestrami).
Pamiętaj! Błędne dane lub brak np. numeru KRS, jeśli podmiot go posiada, może być powodem odrzucenia wniosku
- dokumenty potwierdzające reprezentację(opcjonalnie)
- dokumenty potwierdzające pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym przez reprezentanta podmiotu,
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie jesteś z niej zwolniony),
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny niż osoba, którą reprezentujesz, podaj dane administratora: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail.
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.
Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i załącz odpowiednie dokumenty (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie złożenia wniosku wpłynie na adresy e-mail administratorów, których wskażesz we wniosku.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z Instrukcją Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla podmiotu niepublicznego niebędącego osobą fizyczną (.pdf, 1,72 MB)
Aktywacja skrzynki do e-Doręczeń:
Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, administrator (administratorzy) wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
Jeśli jesteś administratorem i chcesz aktywować skrzynkę, to:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
- Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail administratora (administratorów) otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać. Informację o aktywacji dostaniesz też na skrzynkę do e- Doręczeń.
Ważne!
Aktywacji dokonuje jeden z administratorów.Materiały
#
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatne.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Status złożonego wniosku i zawarte w nim dane może sprawdzić osoba, która go złożyła (pełnomocnik lub reprezentant podmiotu) w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. Wniosek może mieć następujące statusy:
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
Ważne: jeśli zauważysz, że wysłany wniosek zawiera błędy, poczekaj, aż zostanie odrzucony, i dopiero wtedy złóż nowy, poprawny wniosek. - Pozytywnie rozpatrzony – gdy uzyskasz adres do e-Doręczeń. Administrator wskazany we wniosku otrzyma wtedy e-maila o utworzeniu adresu i będzie mógł aktywować skrzynkę.
- Odrzucony – gdy odrzucono wniosek, system wyświetli powód jego odrzucenia. Złóż wtedy nowy, poprawny wniosek.
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- Zapoznać się z instrukcją Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla podmiotu niepublicznego niebędącego osobą fizyczną (pdf. 1.72 MB)
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań.
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń.
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52
Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji
Informacje:
Aby korzystać z e-Doręczeń (czyli wysyłać i odbierać wiadomości), musisz mieć adres do e-Doręczeń. Sprawdź poniższe informacje i wypełnij krótki wniosek, żeby go otrzymać.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz otrzymywać i wysyłać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z administracją publiczną, równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.
Jeśli nie chcesz skorzystać z usługi e-Doręczeń u publicznego dostawcy, możesz wybrać dostawcę niepublicznego. Pamiętaj jednak, że usługa może być wtedy płatna.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Osoba wykonująca zawód komornika sądowego, która ma profil zaufany (sprawdź, jak założyć profil zaufany) lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Obowiązek stosowania e-Doręczenia od 1 października 2029 r.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- swoje dane kontaktowe – adres e-mail, REGON, tytuł komornika oraz adres do korespondencji. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu np. profilem zaufanym;
- jeśli administratorem skrzynki będzie ktoś inny, podaj dane tej osoby: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail,
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.
Jeśli składasz wniosek jako pełnomocnik, przygotuj:
- dane osoby, którą reprezentujesz: imię, nazwisko, PESEL, REGON, tytuł komornika, adres siedziby, adres e-mail i adres do korespondencji,
- dokumenty potwierdzające pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym przez komornika, dla którego składasz wniosek,
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie przysługuje Ci zwolnienie z opłaty),
- dane administratora: imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail (administratorem skrzynki może być komornik lub inny podmiot).
Pamiętaj!
Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i załącz odpowiednie dokumenty (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku.
Aby aktywować skrzynkę do e-Doręczeń:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
Na adres e-mail administratora (administratorów) otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatne.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Status złożonego wniosku i zawarte w nim dane może sprawdzić osoba, która go złożyła (pełnomocnik lub reprezentant podmiotu) w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. Wniosek może mieć następujące statusy:
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
Ważne: jeśli zauważysz, że wysłany wniosek zawiera błędy, poczekaj, aż zostanie odrzucony, i dopiero wtedy złóż nowy, poprawny wniosek. - Pozytywnie rozpatrzony – gdy uzyskasz adres do e-Doręczeń. Administrator wskazany we wniosku otrzyma wtedy e-maila o utworzeniu adresu i będzie mógł aktywować skrzynkę.
- Odrzucony – gdy odrzucono wniosek, system wyświetli powód jego odrzucenia. Złóż wtedy nowy, poprawny wniosek.
Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z filmikiem Zobacz, jak zarządzać adresami do e-Doręczeń.
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- obejrzeć instrukcje i filmiki,
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań.
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń.
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52
Informacje:
Wniosek o ADE dla podmiotu publicznego, który nie posiada nr REGON, powinien złożyć reprezentant jednostki nadrzędnej lub wyznaczony pełnomocnik.
Adres do e-Doręczeń dla podmiotu publicznego, który nie ma oddzielnego numeru REGON, może zostać nadany wyłącznie, jeśli jest to podyktowane strukturą organizacyjną podmiotu. Sprawdź poniższe informacje i wypełnij krótki wniosek, żeby go otrzymać.
-
Rozwiń tekst
Na czym to polega
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru.
Dzięki usłudze e-Doręczeń możesz otrzymywać i wysyłać korespondencję drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z obywatelami i innymi podmiotami, równoważna prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy, że złożysz wniosek i aktywujesz swoją skrzynkę do e-Doręczeń.
Przeczytaj więcej o e-Doręczeniach.
-
Rozwiń tekst
Kto może skorzystać
Wszystkie podmioty publiczne wymienione w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. Obowiązek korzystania z e-Doręczeń wchodzi w życie stopniowo – dokładne terminy dla różnych grup znajdują się w harmonogramie.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- swoje dane kontaktowe – adres e-mail. Pozostałe dane pojawią się automatycznie po zalogowaniu np. profilem zaufanym,
- adres do e-Doręczeń jednostki nadrzędnej. Adres musi:
- być wpisany w Bazie Adresów Elektronicznych,
- być głównym adresem podmiotu,
- należeć do podmiotu publicznego, którego numer REGON składa się z 9 albo 14 cyfr,
- dane podmiotu, dla którego ma być utworzony dodatkowy adres:
- nazwa,
- numer NIP, pole zostanie wypełnione automatycznie danymi jednostki nadrzędnej. Jeśli jednostka lokalna ma nadany swój NIP, należy edytować dane,
- adres siedziby podmiotu,
- adres do korespondencji (jeśli jest inny niż adres siedziby),
- uzasadnienie dla rejestracji pomocniczego adresu do e-Doręczeń dla jednostki lokalnej,
- dokumenty potwierdzające reprezentację (opcjonalnie),
- dokumenty potwierdzające pełnomocnictwo w formie elektronicznej (wzór pełnomocnictwa znajdziesz poniżej), podpisane podpisem elektronicznym przez reprezentanta jednostki nadrzędnej,
- potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie jesteś z niej zwolniony),
- dane administratora/administratorów, czyli osoby, które będą zarządzać skrzynką do e-Doręczeń (imię, nazwisko, PESEL, adres e-mail).
Pamiętaj! Aby administrator mógł zalogować się do skrzynki i zarządzać nią, musi mieć profil zaufany lub potwierdzić swoją tożsamość w inny dostępny sposób, np. mObywatelem lub poprzez bankowość elektroniczną. Nie musi mieć aktywnej swojej prywatnej skrzynki do e-Doręczeń.
Materiały
Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.pdf 0.11MB Wzór pełnomocnictwa
Wzór_pełnomocnictwa_2006.docx 0.02MB -
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Zaloguj się do e-usługi (nie musisz niczego instalować):
- profilem zaufanym – możesz założyć go online,
- e-dowodem,
- bankowością elektroniczną,
- aplikacją mobilną mObywatel,
- eID.
- Wypełnij wniosek i załącz odpowiednie dokumenty (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie.
- Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku.
Aktywacja skrzynki do e-Doręczeń:
Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, administrator (administratorzy) wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
Jeśli jesteś administratorem i chcesz aktywować skrzynkę, to:
- Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
- Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
- Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
- Podaj adres email do powiadomień i zapoznaj się z regulaminem świadczenia usług przez Operatora Wyznaczonego.
- Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail administratora (administratorów) otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
Ważne! Aktywacji dokonuje jeden z administratorów.Gdy skrzynka będzie aktywna, dostaniesz wiadomość o aktywacji na podany wcześniej adres e-mail. Wtedy możesz zacząć z niej korzystać. Informację o aktywacji dostaniesz też na skrzynkę do e- Doręczeń.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
Twój wniosek odbierze Ministerstwo Cyfryzacji.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Złożenie wniosku o adres do doręczeń elektronicznych jest bezpłatny.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Status złożonego wniosku i zawarte w nim dane może sprawdzić osoba, która go złożyła (pełnomocnik lub reprezentant podmiotu) w zakładce Zarządzaj adresami do e-Doręczeń. Wniosek może mieć następujące statusy:
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
Ważne: jeśli zauważysz, że wysłany wniosek zawiera błędy, poczekaj, aż zostanie odrzucony, i dopiero wtedy złóż nowy, poprawny wniosek. - Pozytywnie rozpatrzony – gdy uzyskasz adres do e-Doręczeń. Administrator wskazany we wniosku otrzyma wtedy e-maila o utworzeniu adresu i będzie mógł aktywować skrzynkę.
- Odrzucony – gdy odrzucono wniosek, system wyświetli powód jego odrzucenia. Złóż wtedy nowy, poprawny wniosek.
- Aby zobaczyć, jak dokładnie wygląda ten proces, zapoznaj się z filmikiem Zobacz, jak zarządzać adresami do e-Doręczeń.
- W trakcie weryfikacji – gdy wniosek oczekuje na rozpatrzenie.
-
Rozwiń tekst
Dodatkowe informacje
Jeżeli masz pytania dotyczące założenia, aktywacji lub obsługi skrzynki, możesz:
- zobacz przewodnik dla podmiotów publicznych,
- obejrzeć instrukcje i filmiki,
- sprawdzić odpowiedzi na najczęściej zadawanych pytań,
- wypełnić formularz kontaktowy,
- zadzwonić na infolinię: 22 250 01 45
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
Zbiór aktów prawnych dotyczących doręczeń elektronicznych znajdziesz na stronie e-Doręczeń.
Ostatnia aktualizacja: 08.12.2025 11:52