Instrukcje
Instrukcje to materiały w formie PDF, w których szczegółowo opisane zostały procesy dotyczące wdrożenia i korzystania z e-Doręczeń. Znajdziesz tam np. informacje, jak wnioskować o adres do e-Doręczeń i korzystać ze skrzynki. Instrukcje opisują także panel użytkownika i administratora. Zawierają zrzuty ekranu z aplikacji e-Doręczeń oraz opisy przycisków. Dzięki instrukcjom łatwo można przejść kolejne etapy korzystania z aplikacji.
- Wnioskowanie o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych. Instrukcja dla podmiotu publicznego (pdf. 1.67 MB)
Z instrukcji dowiesz się, jak zawnioskować o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych dla podmiotu publicznego. Aby to zrobić, trzeba wypełnić formularz elektroniczny udostępniony na stronie e-Doręczeń. W materiale pokazujemy, gdzie dokładnie znajdziesz wniosek, jak zalogować się do systemu, jakich danych podmiotu i administratora potrzebujesz oraz jak podpisać i wysłać wniosek.
- Skrzynka e-Doręczeń. Instrukcja użytkownika dla podmiotu publicznego i zawodu zaufania publicznego (pdf. 4.71 MB)
Instrukcja opisuje, jak obsługiwać skrzynkę do doręczeń elektronicznych. Materiał obejmuje m.in. takie zagadnienia jak:
- logowanie do e-Doręczeń,
- obsługa skrzynki służbowej,
- wygląd poszczególnych folderów (odebrane, wychodzące, wysłane, robocze, kosz),
- ustawienia skrzynki i uprawnień użytkowników,
- wysyłanie nowych wiadomości,
- import odbiorców z pliku dostępny dla podmiotów publicznych,
- wyszukiwanie adresów w BAE,
- odpowiadanie na wiadomość i przekazywanie dalej,
- archiwizacja wiadomości,
- zarządzanie adresami do e-Doręczeń.
- Aplikacja Administratora Podmiotu. Instrukcja użytkownika (pdf. 1.84 MB)
W instrukcji został przedstawiony proces obsługi skrzynki e-Doręczeń z rolą właściciel i administrator.
Właściciel lub administrator skrzynki może zarządzać:
- użytkownikami,
- zasobami w skrzynce,
- rolami i uprawnieniami,
- systemami IT.
Z instrukcji dowiesz się m.in.: jak dodać nowego użytkownika, nową rolę, nowy folder do porządkowania wiadomości, a także system IT dla skrzynki.
- Panel Użytkownika (Dashboard). Instrukcja użytkownika (pdf. 1.29 MB)
W instrukcji został przedstawiony proces obsługi panelu użytkownika, czyli dashboardu. Z materiału dowiesz się, jak:
- złożyć wniosek o adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych (zarówno skrzynkę osobistą, jak i służbową),
- aktywować skrzynkę doręczeń elektronicznych,
- odpowiedzieć na zaproszenie do korzystania ze skrzynki doręczeń elektronicznych,
- wejść w szczegóły wybranej skrzynki doręczeń elektronicznych.
- Zarzadzanie adresami do e-Doręczeń. Instrukcja dla reprezentanta lub pełnomocnika podmiotu (pdf. 1.92 MB)
Z instrukcji dowiesz się, jak w sekcji „Zarzadzanie adresami do e-Doręczeń” obsługiwać wnioski dotyczące skrzynki do doręczeń elektronicznych. Opisujemy w niej, jak zalogować się do systemu, gdzie dokładnie złożysz wniosek, jakich danych podmiotu i administratora potrzebujesz oraz jak podpisać i wysłać wniosek.
Materiał przeznaczony jest dla reprezentantów i pełnomocników podmiotów.