W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Najważniejsze informacje dla podmiotu publicznego

Od 1 października 2024 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie będą miały obowiązek korzystania z e-Doręczeń (zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji).

Od tego dnia będą musiały:

  • mieć adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE),
  • doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.

Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są:

Czym są e-Doręczenia

  • Są usługą zaufania świadczoną na podstawie rozporządzenia eIDAS i norm ETSI. Opisują one m.in. kwalifikowane podpisy elektroniczne, pieczęcie elektroniczne, elektroniczne znaczniki czasu, a także odpowiednie dla nich certyfikaty.
  • Zastąpią korespondencję na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
  • Są równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Bądź na bieżąco

Bieżące informacje na temat e-Doręczeń dla podmiotów publicznych wysyłane są także w postaci newslettera. Aby je otrzymywać  zapisz się na listę subskrybentów.

W formularzu należy wpisać wyłącznie służbowy adres mailowy (tylko na taki adres będzie wysyłany newsletter).

{"register":{"columns":[]}}