W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Misja polskiego sektora turystycznego do Kataru

27.11.2025

Poland_Tourism_Roadshow_Doha_25_listopada

W dniach 23-26 listopada br. ambasada, wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną (POT) oraz Małopolską Organizacją Turystyczną (MOT), zorganizowała wizytę przedstawicieli sektora turystycznego z Polski w Katarze.

W ramach programu placówka zapewniła wsparcie organizacji:

  • stoiska promującego walory turystyczne Polski na targach Qatar Travel Mart 2025 (24–26.11): polska oferta turystyczna była po raz kolejny dostępna na targach Qatar Travel Mart, gdzie, na stoisku przygotowanym we współpracy z MOT, zaprezentowano główne atrakcje turystyczne, ze szczególnym naciskiem na Małopolskę, Kraków i Kopalnię Soli „Wieliczka”. Tegoroczne QTM, należące do najważniejszych wydarzeń targowych w Katarze, zgromadziło ok. 300 wystawców z ponad 60 krajów, co zapewniło polskiej delegacji szeroką widoczność oraz sprzyjało nawiązywaniu kontaktów biznesowych.
  • warsztatów branżowych Poland Tourism Roadshow (25.11): wydarzenie zgromadziło ponad 40 przedstawicieli polskich podmiotów turystycznych, w tym POT, regionalnych organizacji turystycznych, hoteli, biur podróży, operatorów DMC oraz atrakcji branżowych, takich jak MOT, Podkarpacka ROT, Kraków Tourism Alliance, Kopalnia Soli „Wieliczka”, Energylandia, Arłamów Hotel, Platan Hotels & Resorts, Natura Mazur Hotel, DreamEvents DMC, lotnisk w Balicach czy Artur Travel. Po stronie katarskiej udział wzięli przedstawiciele 21 katarskich biur podróży, a także sektora i lokalnych partnerów instytucjonalnych. Spotkania i prezentacje w ramach Roadshow umożliwiły bezpośredni dialog branżowy oraz przedstawienie rosnącego potencjału Polski jako kierunku turystycznego dla mieszkańców Kataru.
  • recepcji z udziałem polskiego szefa kuchni (25.11): wydarzenie odbyło się na Pearl Island odbyła się recepcja z udziałem polskiej misji turystycznej oraz strony katarskiej, gromadząc ponad 80 osób. Uczestnicy kontynuowali rozmowy rozpoczęte podczas warsztatów i mogli częstować się polskimi potrawami przygotowanymi przez szefa kuchni restauracji wyróżnionej w przewodniku Michelin (pan Michał Kuter z poznańskiej „A nóż widelec”). Skutecznie wzmocniło to wizerunek Polski jako kraju o bogatej kulturze, tradycji, w tym w sferze kulinarnej.

Ponadto, 26 listopada, w koordynacji z Qatar Tourism i podległą jej Visit Qatar, odpowiedzialną za promocję Kataru jako destynacji turystycznej, placówka zorganizowała kilkugodzinny program studyjny, w ramach którego grupa mogła odwiedzić najpopularniejsze lokalizacje turystyczne w Dosze.

Wyjątkowym elementem polskiej oferty były występy kapeli góralskiej Kosorek z Bukowiny Tatrzańskiej, które przyciągały licznych odwiedzających, wyróżniały polskie stoisko targowe i wydarzenia.

Inicjatywa wychodziła naprzeciw rosnącemu w ostatnich latach zainteresowaniu Katarczyków, ale również mieszkających tu cudzoziemców, realizacją podróży turystycznych do Polski.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}