Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami
INFORMACJE DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH LUB SŁABO SŁYSZĄCYCH
Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami
Aby skutecznie komunikować się z Komendą Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
- złożyć WNIOSEK o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) i SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Kolejne kroki złożenia WNIOSKU:
- Wypełnić formularz elektroniczny WNIOSKU lub pobrać WNIOSEK w postaci dokumentu „DOC”.
- Po wypełnieniu wersji „DOC” odesłać wybierając jedną z poniższych metod:
e-mail na adres: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl
faksem na numer: +47 851 06 00
- Listownie na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach 44-100 Gliwice, ul. Wrocławska 1
WYSŁAĆ CO NAJMNIEJ NA 3 DNI ROBOCZE PRZED PLANOWANYM SPOTKANIEM - Z WYŁĄCZENIEM SYTUACJI NAGŁYCH
z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK - usługa tłumacza”
(termin spotkania - 3 dni liczone od dnia otrzymania listu)
- załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
- wysłać e-mail na adres: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl,
- wysłać pismo faksem na numer telefonu 47 851 06 04
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 47 851 06 00
- zachęcamy również do załatwiania spraw drogą elektroniczną poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą:
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-6 należy podać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną - wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
- przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach,
- obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się PJM, SJM, SKOGN,
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach (44-100 Gliwice, ul. Wrocławska 1, tel. 47 851 06 00, fax. 47 851 06 04, e-mail: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl)
- W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – tel. 47 851 51 80, email: iod@katowice.kwpsp.gov.pl oraz Zastępca Inspektora Ochrony Danych (40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 36, tel. +48 47 851 55 03, e-mail: iod@katowice.kwpsp.gov.pl.
- Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit c, d i e RODO, w tym także w związku z obsługą zgłoszenia alarmowego o zdarzeniu oraz prowadzenia działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem.
- Administrator przetwarza dane osobowe osoby zgłaszającej, osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są adekwatnie do celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa.
- Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw.
- Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy oraz przepisów kancelaryjnych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Tłumacz języka migowego jest dostępny BEZPŁATNIE zgodnie z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM,SKOGN) przysługuje osobom z niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Materiały
Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego lub innegoWniosek_o_zapewnienie_tłumacza_języka_migowego_lub_innego.pdf 0.13MB
- Pierwsza publikacja:
- 31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. kpt. Michał Koszałka
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami | 1.0 | 31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP