W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami

INFORMACJE DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH LUB SŁABO SŁYSZĄCYCH

 

Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami

Aby skutecznie komunikować się z Komendą Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

  1. złożyć WNIOSEK o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) i SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Kolejne kroki złożenia WNIOSKU: 
  • Wypełnić formularz elektroniczny WNIOSKU lub pobrać WNIOSEK w postaci dokumentu „DOC”. 
  • Po wypełnieniu wersji „DOC” odesłać wybierając jedną z poniższych metod:

e-mail na adres: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl
faksem na numer:
+47 851 06 00

  1. Listownie na adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach 44-100 Gliwice, ul. Wrocławska 1
     

WYSŁAĆ CO NAJMNIEJ NA 3 DNI ROBOCZE PRZED PLANOWANYM SPOTKANIEM - Z WYŁĄCZENIEM SYTUACJI NAGŁYCH

z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK - usługa tłumacza”
(termin spotkania - 3 dni liczone od dnia otrzymania listu)

  1. załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
  2. wysłać e-mail na adres: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl,
  3. wysłać pismo faksem na numer telefonu 47 851 06 04
  4. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu:  47 851 06 00
  5. zachęcamy również do załatwiania spraw drogą elektroniczną poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą: 

SkrytkaESP 

Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-6 należy podać następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby uprawnionej,
  • adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
  • sposób komunikowania się z osobą uprawnioną - wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
  • przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach,
  • obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się PJM, SJM, SKOGN,

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ: 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję, że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach (44-100 Gliwice, ul. Wrocławska 1, tel. 47 851 06 00, fax. 47 851 06 04, e-mail: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl)
  2. W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – tel. 47 851 51 80, email: iod@katowice.kwpsp.gov.pl oraz Zastępca Inspektora Ochrony Danych (40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 36, tel. +48 47 851 55 03, e-mail: iod@katowice.kwpsp.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust 1 lit c, d i e RODO, w tym także w związku z obsługą zgłoszenia alarmowego o zdarzeniu oraz prowadzenia działań ratowniczych w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem.
  4. Administrator przetwarza dane osobowe osoby zgłaszającej, osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są adekwatnie do celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa.
  5. Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw.
  6. Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy oraz przepisów kancelaryjnych.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
    1. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
    2. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl) jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Tłumacz języka migowego jest dostępny BEZPŁATNIE zgodnie z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM,SKOGN) przysługuje osobom z niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Materiały

Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego lub innego
Wniosek​_o​_zapewnienie​_tłumacza​_języka​_migowego​_lub​_innego.pdf 0.13MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. kpt. Michał Koszałka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja dla osób uprawnionych ze szczególnymi potrzebami 1.0 31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}